Afgelopen dinsdag (nu 2 dagen geleden) is mijn verstandskies (linksonder) er door de kaakchirurg uitgehaald. Hij lag gekanteld en is gedraaid en verwijderd. Viel allemaal reuze mee!
Nu zit er echter een hechtdraadje in mijn wang vast. Ik heb al gebeld met de polikliniek en het kan geen kwaad. Ik moet goed blijven spoelen met zout water zodat het niet gaat ontsteken. Ik heb er wel last van. Het trekt. Wanneer zou de hechtdraad uit zichzelf oplossen? In de folder staat 1 1/2 week. Daar wil ik eigenlijk niet op wachten. Kan ik over een aantal dagen zelf het draadje doorknippen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten, Jacqueline
Nu zit er echter een hechtdraadje in mijn wang vast. Ik heb al gebeld met de polikliniek en het kan geen kwaad. Ik moet goed blijven spoelen met zout water zodat het niet gaat ontsteken. Ik heb er wel last van. Het trekt. Wanneer zou de hechtdraad uit zichzelf oplossen? In de folder staat 1 1/2 week. Daar wil ik eigenlijk niet op wachten. Kan ik over een aantal dagen zelf het draadje doorknippen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten, Jacqueline
Re: Verstandskies verwijderd
Dat zou ik maar niet doen... straks krijg je gigantische ontstekingen.. als je er echt heel veel last van hebt, moet je gewoon naar je dokter of wat dan ook. die kijkt of je hechtingen afknellen en dan kan hij/zij altijd nog doorknippen als het wondje geheeld is. Dit doen ze nl met een speciale schaar die gesterilliseerd is (helemaal school), zodat je geen ontstekingen krijgt.
grt Caroline
Veel succes, grts Mignon
De tandarts heeft uiteraard het juiste instrumentarium om de draadjes te verwijderen. Het lijkt me dan ook het beste idee om je afspraak van vrijdag af te wachten. Zoals ik in mijn eerdere reactie aangaf hebben de hechtingen na een dag of 3 niet veel functie meer omdat de wondrandjes dan al aan elkaar zijn gekleefd als het goed is. Mocht je nu echt heel veel last hebben dan kun je iom je tandarts besluiten zelf de draadjes voorzichtig door te knippen en te verwijderen. Zorg er dan wel voor dat je het knoopje van de draad niet door de wond trekt, maar juist er vanaf.
Grts, Mignon
Tjah het zal wachten worden vrees ik... maar ik vind het echt raar genaaid, het spant enorm. Is het normaal dat de wondjes ng pijn doen als ik erop duw? Ik kan er wel goe mee eten..