Kaken recht op elkaar

Author:
kimmeding
Posted:
di, 07/15/2008 - 22:28
Mijn kaken staan nou niet recht op elkaar, met nog een beetje overbeet waardoor ik geen spalkje kan als me beugel eruit gaat. daarvoor heb ik nou elestieken gekregen. ik begin me beugel zo onderhand echt zat te worden na 4 jaar, en ik begin me af te vragen of het wel echt nut heeft om me kaken recht op elkaar te zetten. aangezien al me kiezen elkaar nu gewoon raken, en als ze in de stand staan zoals ze horen te staan, de linkerkant een hele grote ruimte tussen me kiezen zit.

me ortho zegt dat als ik dit niet doe ik later problemen krijg met me kaak en dan geopereerd moet worden en dat dat ontzettend pijn doet. maar me moeder vind het totale onzin en denkt dat me ortho me alleen maar bang wilt maken.

ik wil nu dus graag weten, of het zo is dat je later hier écht klachten van kan krijgen of dat het gewoon perfectie is.
BJN

Blijf ik vreemd vinden.....
1- een orthodontische behandelig die 4 jaar duurt.
2- een patient die alles uit zijn handen laat vallen (de beugel uit zijn mond laat halen) als de verzekering niet meer betaalt.

ad 1 - met de huidige behandelingstechnieken is een ervaren behandelaar in staat bijna elk orthodontisch probleem binnen 12-24 maanden op te lossen. Dat is actieve beugelperiode met vaste apparatuur.
ad 2- voor de discussie.....
za, 07/19/2008 - 11:39 Permalink
panda2

Ja dat vind ik ook wel vreemd alsof je als je vergoeding op is meteen stopt dan heb je het al die tijd voor niks gedaan. Tja ik moet het ook allemaal zelf betalen (op een heel klein beetje na) maar het heeft me geen moment tegen gehouden. Als ik het niet zou betalen zou ik ook eeuwig met 2 gaten in mijn gebid blijven lopen dus de keuze voor mij was niet heel moeilijk.
za, 07/19/2008 - 17:11 Permalink
Xalon

Ja dat vind ik ook wel vreemd alsof je als je vergoeding op is meteen stopt dan heb je het al die tijd voor niks gedaan. Tja ik moet het ook allemaal zelf betalen (op een heel klein beetje na) maar het heeft me geen moment tegen gehouden. Als ik het niet zou betalen zou ik ook eeuwig met 2 gaten in mijn gebid blijven lopen dus de keuze voor mij was niet heel moeilijk.

Dat zeg ik ook niet. Maar na 1,5 jaar was mijn vergoeding van 75% al erdoorheen. Om nou nog 2,5 half jaar elke maand 57,50 te betalen per consult.
za, 07/19/2008 - 21:25 Permalink
panda2

Tuurlijk is dat een hoop geld maar je moet ook denken aan waar je het voor doet. Maar ik kan niet in iedereen zijn financien kijken dus laat de keuze ook totaal aan iedereen zelf over. Alleen ik persoonlijk zou niet opeens snel stoppen. Ach wat maakt het uit iedereen zijn eigen keuze. Ik vind 4 jaar beugelen dan ook wel heel lang en hoop niet dat het bij mij zo lang gaat duren.
zo, 07/20/2008 - 11:09 Permalink