Ik zou graag willen weten of het normaal is zoals ik er nu uitzie. Gisteren heeft de tandarts bij mijn 2 voortanden de stiften eruit gehaald. Vervolgens heeft hij het opengesneden en daar wortels, ontstekingen en littekenweefsel weggekrabd. Hij heeft een botopbouw gemaakt met korrels en die met plakkertjes vastgezet, toen heeft hij er 2 implantaten ingezet. De beide zijtanden heeft hij afgevijld (waar hij vorige keer 2 brede stiften in had geplaatst) en op de 2 voortanden en de tanden ernaast een noodkroon van 4 tanden geplaatst.
Ik ben nu volkomen misvormd, mijn bovenlip is heel dik. Ik maak er maar grapjes over dat mijn botoxbehandeling is mislukt.
Is het normaal dat je zulke zwellingen krijgt?
Veel dank voor antwoord,
Elisa
Ik ben nu volkomen misvormd, mijn bovenlip is heel dik. Ik maak er maar grapjes over dat mijn botoxbehandeling is mislukt.
Is het normaal dat je zulke zwellingen krijgt?
Veel dank voor antwoord,
Elisa
Re: Implantaten plaatsen bij weghalen wortels en ontstekingen
Het voordeel is nu dat het over 3 tot 6 maanden klaar is, zonder dat er nog een grote chirurgische ingreep nodig is, het nadeel kan zijn door alles in 1 keer te doen, dat het tandvlees zich wat onvoorspelbaarder kan gedragen. Soms weet je niet precies wat de uiteindelijke hoogte en vorm zal worden, gefaseerd behandelen kan dan wat voorspelbaarder zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid tandlvlees wat iemand laat zien bij praten en lachen zou je een strategie kunnen kiezen.
Een botopbouw geeft echter bijna altijd zeer veel zwelling; u hoeft zich niet direct ongerust te maken. Deze zwelling zal vaak pas na 4 dagen gaan afnemen en is meestal na een week nog zichtbaar.
Re: Implantaten plaatsen bij weghalen wortels en ontstekingen
Wat misschien beter had gekund is de voorlichting. Kijk de papieren nog eens na die u gekregen heeft, of een gezwollen lip er als bijverschijnsel bij staat.
Ijs doet ook wonderen.