Wachttijden voor een beugel

Author:
Anneke85
Posted:
vr, 07/18/2008 - 22:09
Begin juni had ik mijn laatste consult bij mijn orthodontist en moet nu tot zowat half juni volgend jaar (!) wachten vooraleer ik nog een beugel krijg. Vroeg me af of andere mensen bij hun orthodontist ook met zulke wachttijden rekening moeten houden?

De agenda van mijn orthodontist stond dus helemaal vol. Ze staat bekend als één van de beste (en ook enige) in de streek en mensen komen zelfs vanuit Nederland naar hier (ik woon in België vlak tegen de grens met Nederlands-Brabant) om haar te zien. Alleen is dat wachten dus best wel frustrerend.

Ze mag het dan druk hebben, heb ook al gedacht aan het feit dat ze mij misschien op de lange baan schuift omdat ik haar al meer dan tien jaar (ja, ik ben zowat opgegroeid met orthodontie) bakken geld heb opgebracht en ze mij nu niet meer echt 'belangrijk' vindt als patiënt... zo ging ze er ook van uit dat ik misschien nog wel op andere gedachten zou komen en uiteindelijk ging passen voor nog maar eens beugel, maar dat gebeurt echt niet.

Naar iemand anders gaan zie ik ook niet echt zitten. Ga al jaren bij haar en ik wil ook niet het risico lopen dat alles nu ineens 'verknoeid' wordt door iemand die mijn gebit niet kent.
BJN

Je gebit 'kennen' is geen probleem voor een orthodontist. Ik heb elke dag nieuwe patienten (waarvan de helft > 18 jaar), ik ken nooit een gebit en toch gaat het goed. Het is een illusie dat je tandarts of een eerdere orthodontist 'je gebit beter kent' dan een nieuwe tandarts/orthodontist.

Voorafgaand aan een orthodontische behandeling vindt tenslotte een uitgebreid onderzoek plaats.

Lokaal kunnen wachttijden oplopen. Elders kun je misschien direct aan de slag.

dus algemeen
Helaas komt het ook voor dat patienten al jaren/decennia bij een tandarts komen 'die hun gebit kent'. Als ze door een verhuizing elders gaan dan blijkt het toch niet geheel rustig te zijn.
za, 07/19/2008 - 11:34 Permalink
Anneke85

Mijn boven- en ondertanden liggen niet meer op één lijn, en het eindresultaat is redelijk wat gewijzigd ten opzichte van een aantal jaren geleden, waar ik mij persoonlijk aan stoor, dus dat is de reden dat ik nog een beugel wil.

@ BJN: bedankt voor de toelichting! Misschien toch eens een andere orthodontist overwegen.
zo, 07/20/2008 - 11:37 Permalink