scheef geknipt ?

Author:
ekeim
Posted:
ma, 07/21/2008 - 19:55
:o hallo er zijn vandaag bij mij implantaten gezet .
er is eerst een rand afgeknipt van mijn onderkaak.
maar nu alles er in zit en gehecht zie ik dat het erg scheef loopt.
links is echt wel hoger dan rechts.
hebben meer mensen hier mee te maken ( gehad ) en hoe is het afgelopen?
ik ben bang dat straks mijn hele onderprothese scheef komt te zitten.
en ik voel er niets voor om dit nog een keer mee te maken.
kan iemand mij gerustellen, ik moet pas 6 augustus terug en volgens de implantologe mag ik al die tijd ook mijn ondergebit niet in, hoewel ik me nu ook niet kan voorstellen dat dit nu zou passen daar ik eerst implantaten op mijn hoektanden had m.b.v richmondkappen maar die waren helemaal ontstoken, en moesten er toen uit.
6 augustus gaan ze een voering in mijn oude ondergebit zetten zodat hij dan wel past en tot de tijd dat er een nieuwe wordt aangemeten.
ik neem aan dat ze dan weer gaan snijden om de implantaten te vinden en die knoppen erop te zetten, kan iemand mij vertellen of je daar veel last van heb.
want ik heb van deze behandelijng dus echt wel veel last en pijn gehad.
er zou nl ook nog een flinke ontsteking hebben gezeten en die hebben ze ook nog aangepakt,
nou ja voorlopig ben ik er even vanaf nu nog 2 weken zonder tanden lopen en dan maar hopen dat het wat voorspoediger gaat.
alle reacties zijn welkom.

gr ekeim
Gup

Hi Ekeim,

over dat scheef zitten maakten ook anderen zich druk. ik heb er geen ervarving mee maar als je ín dit forum bij implantaten kijkt, lees je dat dat wel goed komt. Na het zetten van mijn implantaat was ik ook behoorlijk nerveus voor die 2e behandeling om dat knopje er op te zetten (shit weer snijden). er moest ook een tandvlees correctie worden uitgevoerd. Nou dat viel dus reuze mee. Eigenlijk helemaal geen last van gehad, kon meteen mijn tijdelijke prothese weer in. die zat toen niet zo lekker, maar dat was maar voor een korte tijd. 't is een hoop gedoe maar ik ben wel heel erg blij dat ik het heb laten doen. Sterkte de komende tijd! :)
di, 07/22/2008 - 11:28 Permalink
ekeim

bedankt gup voor je reactie, ik had er ook wel meer verwacht omdat het toch wel veel gebeurd.
heel de behandeling is me de 2e dag wel meegevallen de dag dat het moest gebeuren heb ik het ook niet breed gehad en veel napijn.
maar na een goede nachtrust is het nu een stuk beter.
ik loop alleen nu heel de dag aan eten te denken wat ik voorlopig niet naar binnen krijg want ik krijg pas over 2 weken mijn ondertanden aangepast terug.
nou ik ben wel blij dat het 2e keer open maken niet zo erg is en kijk er al naar uit dat het zover is.
moest jij eerst happen of eerst openmaken en daarna happen ?
misschien kan jij mij een beetje uitleggen wat ik allemaal nog te verduren krijg, kan ik mij een beetje voorbereiden.

hartelijk bedankt en de groeten
di, 07/22/2008 - 19:47 Permalink
Gup

hi hi,

Fijn dat je je nu al wat beter voelt. Spoel je ook nog met perio aid o.i.d. ? k zag dat je ook een berichtje bij implanten hebt gezet, ik verwacht dat ze je daar beter kunnen helpen dan dat ik dat kan omdat de forummers daar ongeveer hetzelde als jij hebben (doorgemaakt). Ik heb geen hele onder- of bovenkaak prothese maar vervanging van mijn snijtanden. 1 implantaatje maar en een stift. ik heb wel een boel ellende met die plaatsing gehad; niet op medisch maar op tandtecnisch vlak (de kronen). Daar kan ik wel een behoorlijk verhaal over houden; achteraf best wel humor :smt005 maar daar heb jij nu niks aan. Wat dat happen, pff ik geloof dat ik wel een keer of 6 heb moeten happen. 2 keer lijkt mij minimaal. 1 x om zo'n gipsmodel van je gebit te maken en 1 x voor de tandtechnicus om de prothese op het implantaat te kunnen maken en misschien ook nog 1 voor de aanpassing van je oude protese. Die eerste valt wel mee (lekker pepermuntsmaakje) maar die andere was een of andere blauwe smurrie - jak :smt019 heel vies en dat moest ook vrij lang zitten en het zat dan vreselijk vast. brrr ik dacht dat ie m'n andere tanden er zo mee uit ging trekken. die smurrie was nadat het dopje was geplaatst. het in en uitschroeven van dat dopje en later het vastschroeven van de plaatshouder van de kroon, vond/vind ik ook niet erg prettig. Het doet geen pijn hoor, maar dat geschroef in je kaak voelt gewoon raar. hiervoor heb je trouwens ook geen verdoving meer nodig. En er werd wat in- en uitgeschroefd. Niks niet doppie eraf dingetje er op, kroontje, klaar is kees. veel passen meten, bijslijpen, weer passen etc.. Maar het eindresultaat is gewoon fantastico. Nou tot zover dan maar. O ja eetproblemen had ik ook nauwelijks, dat lijkt mij wel heel vervelend. Lekkere maaltijdsoep en aardappelpuree gaan op den duur ook vervelen. Als me nog een lekker vloeibaar gerecht te binnenschiet dan laat ik het je weten, lol. Succes dus maar en toch smakelijk. :wink:
di, 07/22/2008 - 22:42 Permalink
ekeim

hartelijk bedankt gup, ja ik spoel 2 maal daags met corsodyl en tussendoor moet ik na iedere kop koffie bakkie e.d sprayen met corsodyl mondspray ook een antibioticakuur van een week en pijnstillers.
maar dat vind ik allemaal niet zo erg wel weer dat gesnij om die implantaat bloot te leggen.
en verder doe ik veel in de blender dus mijn fruit en groenten krijg ik ook wel binnen.
fijn dat het zo mooi is geworden bij jou ik hoop op hetzelfde resultaat.

gr ekeim
wo, 07/23/2008 - 17:30 Permalink