Noodvulling eten, stokeren, poetsen?

Author:
boek
Posted:
ma, 08/04/2008 - 14:19
Vorige week is er een grote splinter van de zijkant (tongkant) van mijn kies afgebroken. Een kiesje welk al een wkb heeft gehad dus nu komt er een kroon op. Prima want dit stond al op de planning. Nu heeft mijn ta er vandaag een kleine noodvulling opgezet zodat de kies mooi dicht is. Nu is mijn vraag kan ik met deze noodvulling gewoon eten, poetsen en stokeren? En bijvoorbeeld kauwgom kauwen of iets anders plakkerigs? Mijn volgende behandeling is pas 25/8 kan een noodvulling tot zo lang mee? Ik vind het zo eng om nu met die kant te eten en te stokeren? Wil natuurlijk niet dat de vulling ook weer afbreekt.

Bedankt!
Spiegeltje

Waarschijnlijk is dit gewoon een "provisorische" composietrestauratie. Ik zou wel wat voorzichtig zijn met die kies (geen extreem harde dingen kauwen), niet vanwege de vulling maar omdat de kies wellicht verzwakt is door de wortelkanaalbehandeling. Verder zijn er geen beperkingen qua eten, poetsen en stokeren.
ma, 08/04/2008 - 19:57 Permalink
boek

Nee volgens mij is het wel gewoon een noodvulling. Omdat zij dit materiaal aan de assistente vroeg en met een composiet vulling doet ze altijd nog iets met een lampje op de vulling. Dit keer plakte de ta het gewoon tegen de kies aan een heel dun laagje om de kies alleen af te sluiten en dat was het. Het is ook spierwit.
di, 08/05/2008 - 08:16 Permalink