Op een kies met een grote vulling en wkb moet een kroon geplaatst worden. Nu was ik vorige week bij de ta en zij vertelde mij dat op de kies ernaast in de toekomst ook een kroon gezet moet worden (ook wkb en grote vulling). Nu stelde zij voor om deze kiezen tegelijkertijd van een kroon te voorzien. Ik snap de voordelen, nu kan alles in 1x gedaan worden dit voorkomt straks weer allemaal tandarts afspraken.
Maar ik heb nog nooit een kroon laten plaatsen dus ik vraag mij af zitten hier ook nadelen aan (2 kronen tegelijkertijd, welk naast elkaar zitten)? En vergoedt de verzekering (zorg&zekerheid met aanvullende verzekering) 2 kronen per jaar.
Bedankt weer!
Maar ik heb nog nooit een kroon laten plaatsen dus ik vraag mij af zitten hier ook nadelen aan (2 kronen tegelijkertijd, welk naast elkaar zitten)? En vergoedt de verzekering (zorg&zekerheid met aanvullende verzekering) 2 kronen per jaar.
Bedankt weer!
Re: twee kronen tegelijkertijd?
Wat betreft de verzekering: de meeste verzekeringen kennen een maximale vergoeding per kalenderjaar. De datum van behandeling is bepalend. Een kroon kost 500-550 euro. Als je daarmee boven het maxium uitkomt kan het de moeite lonen de behandeling te spreiden over twee kalenderjaren. Let er bij de verzekering op of ook de techniekkosten (maken kroon) worden vergoed.