Zojuist weer bij men vriend de :smt001 geweest aangezien ik al het hele weekend pijn in het muiltje had...fotootje gemaakt en ontstoken dus :cry: :smt003 ...antibioticaatje gehad en volgende week maandag een apex resectie.Iemand die mij even duidelijk kan maken hoelang zoiets gaat duren( hij gaat trouwens 2 kiezen boven doen)?? en of het pijnlijk is...niet dat ik niet ga..want niet gaan heb ik wel afgeleerd inmiddels dat maakt het alleen maar erger :wink:
Heb hem gevraagd wat dit ongeveer gaat kosten aangezien ik al weer boven men ziekenfondsgedoe zit voor dit jaar :roll: hij zei ong 100 pleuro's..klopt dit ongeveer?
of benne er hier nog filmpies over op het internet??
een gezonde lachende groet maar weer :smt006
Heb hem gevraagd wat dit ongeveer gaat kosten aangezien ik al weer boven men ziekenfondsgedoe zit voor dit jaar :roll: hij zei ong 100 pleuro's..klopt dit ongeveer?
of benne er hier nog filmpies over op het internet??
een gezonde lachende groet maar weer :smt006
Re: Apexresectie
ik heb afgelopen vrijdag mijn 5e apexresectie gehad. ik persoonlijk vind de pijn draaglijk. het is voor iedereen verschillend, maar ik vind het altijd meevallen. wel doet de wond een beetje zeer en het bot omdat ze daarin gaan boren. je wang wordt dik. al met al duurt dit maar een paar dagen. in september laat ik nog 1 kies doen. ik heb het ervoor over, beter dan die rot zenuwpijn iedere keer.
van de vergoeding weet ik niet helaas.
groetjes.
Je 5e al:) je hebt er zin in:P
ik zie het wel wat het word,wat ik gelezen heb kan het mee en kan het tegenvallen dus we gaan maar uit van het eerste
:smt003
laat je nog even weten hoe het afloopt?
ik wens je heel veel sterkte!
Thanks,en anders bel ik jou wel om men handje vast te houden :smt003
:smt001
normaal gesproken word je doorverwezen naar de kaakchirurg.
vreemd.
groetjes kim
Zo te lezen heb je heel wat ervaring met een apexresectie.
Wilde je dan ook iets vragen. Ik heb 6 weken geleden een apexresectie gehad bij een voortand en deze tand is nog steeds gevoelloos. Maar bij m'n neus is het nog steeds pijnlijk als je erop drukt. Herken je dit? Is het normaal dat het zo lang duurt?
Ben benieuwd naar je antwoord.
Groetjes, Yolanda.
Nee, een tandarts kan dit in principe ook. Het is wel ongebruikelijk maar als de tandats beschikt over voldoende vaardigheid en ervaring is er niets mis mee als deze de behandeling uitvoert. Wellicht gaat het hier om een tandarts die er een uitdaging of afwisseling in ziet om ook dit soort behandelingen te doen. De ene tandarts is de andere niet. Zo heb je ook tandartsen die lastige extracties doen en tandartsen die zelfs eenvoudige extracties niet aandurven en meteen doorverwijzen. Voor het geld hoeft hij het in ieder geval niet te doen. Het geeft niks als je twijfelt om dit even met de tandarts te bespreken.
Denk dat de mijne wel daartoe in staat is vroeg het me alleen af.
Mijn TA is de oprichter van Apollonia(overgewaaide Duitser :P ) dus neem aan dat ie wel bekwaam is :smt003 als ik zo zijn CV bekijk.
Jullie horen het morgen wel :smt006
ik heb alleen apexresecties gehad bij kiezen, nog nooit bij mijn tanden.
bij mijn kiezen had ik na 6 weken nooit geen pijn meer. als je tand gevoelloos is, dat is geloof ik wel goed. ik weet niet of dit een rot gevoel is wat je bedoeld?
wat ik in jouw geval zou doen, is even bellen met de betreffende kaakchirurg en even vragen of dit normaal is. dan weet je dat eventjes :wink:
een tijdje geleden moest er in een kies geboord worden van mij waar ik al een keertje een apex had gehad. dus geen verdoving nodig want je voelt niets meer in die kies.
groetjes.
het komt vast goed hoor. hij zal inderdaad wel weten wat hij doet.
de verdoving erin en dan kun je relaxed gaan liggen. succes en sterkte morgen en wij horen wel hoe het jouw is vergaan :wink:
groetjes kim
Zo gebeurt :smt001
Behandeling viel 100% mee,niks van gevoeld en binnen 10 minuten gebeurt.Hij moest wel van 2 keizen de wortelpunt eruit halen.Je voelt alleen ff als ie die wortelpunt eraf wrikt/haalt maar dat is ook alleen maar een halve seconde.Nu gaat ik koelen en een pijnstillertje innemen :smt006
fijn dat het meegevallen is. je hebt het weer achter de rug.
ga maar lekker koelen. sterkte! :smt038
hoe gaat het nu met je?
groetjes kim
Ja redelijk goed,alleen wat napijn maar dat is niet zo van poe hey ik ga er kapot van,gewoon wat gevoelig meer niet.Kan alleen wat moeilijk kauwen omdat het nogal stijfjes is :smt003 :smt002
Qua zwelling valt het ook mee,tis wel wat dik maar ook acceptabel.
Dinsdag moet ik alleen nog ff de hechtingen eruit halen en dan klaar
o ja wel men anti biotica natuurlijk afmaken :smt006
dus het valt wel mee he? tenminste ik ben blij dat het goed gaat.
en de stijfheid van de mond zakt ook snel weer af hoor!
sterkte :D
Dagje later is de pijn alweer weg nu,nog wat gevoelig bij de hechting meer niet.De zwelling zakt nu uit in men wang,ik lijk wel een eekhoorn haha :smt003
Al met al goed meegevallen :smt006