paars/blauwe verkleuring lippen en nagels

Author:
angstje
Posted:
do, 08/07/2008 - 10:08
na een paar uur in de tandartsstoel gelegen te hebben, had ik diep blauw/paarse lippen. Ook waren de nagels en mijn vingertopjes paars. OOk was ik erg duizelig na afloop en heb een half uur moeten bijkomen in de stoel voordat ik weer een beetje in staat was om te lopen.
De paarse lippen hebben de hele avond geduurd en de verkleuring was pas de volgende dag weggetrokken. Is dit een gevolg van de verdovingen en verminderde doorbloeding? Ik was nml overal verdoofd. OOk was ik erg gespannen. Heb ook heel veel verdovingen gehad.
Is dit herkenbaar voor iemand?
angstje

Newtan;
en als ik je nu eens het volgende vertel? heb astma, vaak kortademig en heb last van hyperventilatie. Kan ook heel angstig zijn voor iets en mezelf ongelooflijk lopen opfokken waardoor ik chronische hyperventilatie opwek. Heb 3 uur in de stoel gelegen, waarbij ik ook nog eens kamp met wat nekklachten die er voor zorgen dat mijn evenwichtsorgaan wel eens negatief geprikkeld wordt. Zuurstofgebrek door hyperventilatie door drukmaken in combinatie met een hoop verdovingen zowel boven als onder als links en rechts zorgen natuurlijk ook voor een verminderde doorbloeding in de lippen omdat je ze niet kunt bewegen. MEt als gevolg paarse verkleuringen. ( heb dat bijv ook wat sneller in een zwembad bij kou)

hmmm vlg mij heb ik het antwoord al gegeven is het niet?
zo, 08/10/2008 - 15:59 Permalink
angstje

ik heb geen contact gehad met mijn dokter.
punt is gewoon dat ik erg onzeker ben en ook al weet ik diep van binnen het antwoord zelf al, dan kan ik me nog druk gaan lopen maken, vandaar mijn vraag of het herkenbaar was. Als ik logisch nadenk dan vind ik absoluut een verklaring voor de blauwe lippen en nagels maar was benieuwd of er meer mensen last van hebben.

2 weken geleden heb ik een aantal hechtingen gekregen, zijn oplosbaar volgens tandars. zitten er nog in. gaan wel wat losser zitten. klopt het als deze hechtingen gaan oplossen ze wit en dik worden of kunnen dit ook etensresten zijn? het is nog gevoelig dus durf er niet teveel aan te zitten.
zo, 08/10/2008 - 22:06 Permalink
angstje

op zich vind ik het geen probleem dat ze er nog inzitten, het is ongemakkelijk maar niet pijnlijk. het zijn ook best wel lange draadjes. maar klopt het dat ze wit worden en dik?
nog andere vraag nu we hier toch zijn.. scheelt weer nieuw onderwerp: :)
er moet nog 1 verstandskies uit. links achterin. Deze staat naar binnen gedraaid en is nooit volledig ontwikkeld ( uitgeholt). Aangezien ik na mijn andere extracties toch dik een week paracetamol heb geslikt voordat de zeurende pijn en uitstralende pijn over was ben ik erg aan het twijfelen om deze kies er nog uit te halen. dit gebeurt nml 3 weken voor mijn trouwen.. aangezien er nog een aantal afspraken bij de mondhygieniste staan en er nog geslepen moet worden aan mijn onderste kiezen voor 2 bruggen ben ik erg aan het twijfelen.
eruit is eruit, maar ik zit er niet op te wachten om nog veel last te krijgen achteraf, zeker in de weken dat je juist zoveel moet regelen nog..
ma, 08/11/2008 - 09:00 Permalink
angstje

dat lijkt me inderdaad slim. weet niet of mijn tandarts het oke vind, zal het eens vragen. is nu op vakantie nml.
die kies is echt de laatste die er uit moet en dan ziet alles er weer mooi uit.. ( als de bruggen er ook inzitten dan natuurlijk)
Tandvlees wat er omheen zit is wat dikker maar heb helemaal geen last van deze kies dus wat dat betreft..

trekken van deze kies maakt geen verschil als de bruggen er inzitten straks neem ik aan?
ma, 08/11/2008 - 10:39 Permalink
admin

ben wel wat huiverig voor het eruit halen van de noodbrug.. maar we zien wel..

Een noodbrug weghalen heeft kennis van mij ook gehad. Het moet echt vreselijk zijn, alsof je hele kaak eraf word gesneden, een onvoorstelbaar gevoel, en je hebt er nog jaren last van. Hij loopt nu bij de psychiater vanwege traumaas over de noodbrug.
di, 08/12/2008 - 00:03 Permalink
rixt

Hallo "Serotonine",

Als je je verveelt zou ik, als ik jou was, eens langs een vrijwilligersvacaturebank gaan. Ze kunnen je er helpen aan werkzaamheden als zwemles geven aan gehandicapten, activiteiten begeleiden in een verpleegtehuis of nog iets heel anders.
Het zal je meer voldoening geven dan waar je hier op dit forum mee bezig bent.

Groeten, Rixt
di, 08/12/2008 - 00:30 Permalink