Te hoge kosten eenvlaksrestauratie

Author:
lukerebel
Posted:
wo, 08/13/2008 - 16:51
Hallo ik hoop dat iemand die er verstand van heeft mij kan helpen.
Ik heb een gaatje ( was nog geen echt gaatje slechts bruin vlekje) laten vullen en kreeg de volgende rekening.....

v11 eenvl restauratie .....in mijn ogen een pitvulling
v21 etsen + onderlaag tbv composiet
v60 indirecte pulpaoverkapping
v40 polijsten restauratie
A10 de verdoving die ik zelf wilde omdat ik zo een schijterd ben haha

Klopt dit wel heb maandag een afspraak met hem om eroevr te praten

Hoop snel wat van iemand te horen, voelt alsof er een poot bij me uitgeraaid wordt

groetjes Anna
robinson

V40 en V60 kloppen niet.
V40 zit al in de V11 ( incl.afwerken/polijsten restauratie)
V60 zit al in de V21( onderlaag)
Je zegt dat het naar jouw mening een pitvulling( dus ondiep) is, een V60 wordt gedaan bij zeer diepe caviteiten en bij uitzondering in rekening gebracht.
Althans in onze praktijk.
wo, 08/13/2008 - 17:38 Permalink
lukerebel

ontzettend bedankt voor jullie reactie weet ik wat dat betreft waar ik aan toe ben.

Heb ik nog een vraagje: Ik heb een nieuwe kroon geplaatst gekregen, heel mooi en ook blij mee.
Op de rekening staat een T82 Gingivectomie per element genoteerd. Naar mijn weten heeft hij niet mij tandvlees chirurgisch verwijderd of weggesneden, het enige wat hij gedaan heeft is met een rood touwtje met een vieze smaak mijn tandvlees naar achter geduwd, auw. Of is dit de gingivectomie? Snap er nix meer van.

Hoop nog een reactie te krijgen.....super dat ik zo snel antwoord kreeg.

Groetjes Anna
wo, 08/13/2008 - 21:30 Permalink
Spiegeltje

het enige wat hij gedaan heeft is met een rood touwtje met een vieze smaak mijn tandvlees naar achter geduwd, auw. Of is dit de gingivectomie?
Nee, dat is nodig om een goede afdruk te krijgen. Het is onderdeel van het tandartstarief van de kroon en zeker geen gingivectomie. Kan wel pijnlijk zijn inderdaad :x
do, 08/14/2008 - 00:19 Permalink