Ik heb jaren geleden een apexresectie behandeling gehad (wortels onder de ondertanden). Nu is er 1 ondertand erg los. Mijn tandarts heeft nu een spalkje gezet en e.e.a. gelijmd :cry: . Is een erg onprettig gevoel. Hij vindt dat ik hier wel mee door kan lopen totdat de tand weer los gaat zitten. Zelf wil ik graag een betere oplossing. Hij had het erover om dan de 2 ondertanden te trekken en er dan een etsbrug te plaatsen. Het kaakbot schijnt door de apexresectie slecht te zijn. Heeft iemand ervaring met zo'n etsbrug en zou een implantaat niet een mooiere/betere oplossing zijn??
Re: etsbrug of implantaat???
Overigens heb ik ook geen kijk op wat er precies aan de hand is en wat de juiste behandeling is voor dit geval. Zo begrijp ik niet waarom er twee tanden getrokken zouden moeten worden als er maar een los zit. Misschien kan ie nog goed vast worden gezet of groeit ie vanzelf vast als er op den duur weer nieuw bot wordt gevormd?
Ik zou in overleg met de tandarts een aantal alternatieven nog eens op een rijtje zetten (inclusief de kosten, want die kunnen flink uiteenlopen).
Trek uit deze zin mijn conclusie.