Hallo, nog even een vraagje, ben nu alle rekeningen aan het nakijken van de vorige behandeling.Mijn tandarts rekent voor elk gaatje ongeacht 2 3 meervlakscomposiet, een v21, v40 en v60. Mag ik dan aannemen dat voor elk gaatje 20 euro teveel wordt gevraagd. Want volgens mij doet hij geen indirecte pulpa overkapping, wat is dat en hoe herken je het?
Hij gaat als volgt te werk:
Eerst boren
dan soort dun staafje met sterk ruikend spul
Dan soort pistool met witte prut
dan blauw lampje een paar keer
dan nog beetje bij slijpen....klaar
Gebruikt hij dan een indirecte pulpa overkapping???
Help me want ik moet maandag naar hem toe en overweeg numserieus om een klacht in te dienen.
Groetjes,
Anna
Hij gaat als volgt te werk:
Eerst boren
dan soort dun staafje met sterk ruikend spul
Dan soort pistool met witte prut
dan blauw lampje een paar keer
dan nog beetje bij slijpen....klaar
Gebruikt hij dan een indirecte pulpa overkapping???
Help me want ik moet maandag naar hem toe en overweeg numserieus om een klacht in te dienen.
Groetjes,
Anna
Re: indirecte Pulpa overkapping code v60 hoe te herkennen?
Belangrijker is dat alleen in bijzondere gevallen V60 en V21 mogen worden gedeclareerd, zoals ook al in het eerdere topic hierover is gezegd.
Print anders even onderstaand document (zie link) uit en neem het mee naar de tandarts. Hierin staan uitspraken van de Permanente Tarieven Begeleidingscommissie (PTBC), waaronder ook een over het niet samen mogen declareren V60 en V21 (pagina 2).
Dit betekent niet dat het nooit kan, maar dus alleen in bijzondere gevallen. In ieder geval moet sprake zijn van een diep gaatje tot vlak bij de zenuw. Als het standaard gebeurt is het foute boel of ongelooflijk toevallig.
http://www.ant-online.nl/1218/getfile.ashx
Maar hoe herken je dat dan, is het een smeerseltje , hoe brengen ze dat aan.
Als je naar mijn beschrijving van hierboven kijkt denk je dan dat hij een v60 heeft uitgevoerd?
Bedankt voor je link, zijn dit ook uiteindelijk goed gekeurde beslissingen? of alleen adviesen?
Groetjes Anna :smt006
Heeft iemand tips wat ik dan moet zeggen om geloofwaardig over te komen? Weet gewoon zeker en voel aan alle kanten dat ik opgelicht wordt moet alleen wel met bewijzen komen snap je??
Wie kan helpen.
Groetjes ANna
Overigens, het aanbrengen van een laagje zus of zo is niet iets dat je meekrijgt als patient, tenzij de oren wagenwijd open staan en je ook weet wat het allemaal betekent.
Dat staafje met sterk ruikend spul kan overigens Natrium Hypochloriet zijn geweest om de bloeding te stelpen. en dan is die V60 wel terecht. Als het traditie is V60 te declareren bij elk e vulling dan zou ik dat aanhangig maken bij de zorgverzekeraar.
overigens, ik rijd een V60, magdat? nb, ik ben niet de tandarts die iemand weer laat lachen.
Ik zou gewoon de informatie die je gekregen hebt op het forum nog eens rustig doorlezen en dan gewoon het gesprek aangaan met de tandarts. Je hoeft niet meteen met ' keiharde bewijzen' aan te komen maar gebruik de kennis die je inmiddels hebt over het onderwerp om een kritisch gesprek aan te gaan. Dan kun je later altijd nog beslissen wat eventueel een volgende stap is.
idd even gesprek met de t.a. aangaan!