Pijn na plaatsing kroon

Author:
Heleentje
Posted:
do, 08/14/2008 - 15:59
Hoi,

Twee weken geleden is er een kroon geplaatst op de een na laatste kies in mijn onderkaak. In deze kies zat een hele diepe vulling en ook lag lange tijd tandbeen bloot. Mijn oude tandarts heeft een tijd geleden deze kies bij/afgeslepen na klachten van mij over pijn bij het kauwen. Sinds die tijd lag er tandbeen bloot, maar ik had geen klachten. Drie weken geleden kreeg ik pijn en de ta besloot tot het plaatsen van een kroon. Erg dicht op de zenuw, die hoog en lang schijnt te zijn. Of de zenuw het zou overleven was een grote vraag.
's Avonds kreeg ik enorm veel pijn, de verdoving was uitgewerkt. Het voelde afsof de tandarts aan boren was, zonder verdoving. Vreselijk. De volgende ochtend had ik geen last meer van pijnscheuten, maar van een voortdurende zeurende pijn. Zonder pijnstilling kom ik de dag niet door. De kies voelt niet te hoog, maar kan geen koud of hete drank verdragen.
Hoe lang moet ik nog wachten, is deze kies aan het afsterven?
Newtan

Ik heb dit zelf gehad. Er bleek nog wat cement bij de rand te zitten. Even door de TA na laten kijken svp.

Maar de zenuw kan er ook uiteindelijk aan onderdoor zijn gegaan. Geeft exact dezelfde klachten. Even door de TA na laten kijken.
zo, 08/17/2008 - 02:06 Permalink