Ik heb een vraagje!
Verleden week woensdag (dus iets meer dan een week geleden) kreeg ik ineens ontstoken tandvlees tussen/aan 2 tanden. Ik ben m'n mond beginnen spoelen met Perio-Aid maar dat hielp niet. Het afgelopen weekend kreeg ik ook ineens een vieze smaak in mijn mond (daarvoor had ik dat niet) en m'n tandvlees knaagt sindsdien ook op die plaats. Ik dacht dat het m'n tand was die knaagde en ik heb toen onmiddellijk een afspraak gemaakt met de tandarts. Gisteren is dan alles nagekeken. Hij heeft met lucht tegen de tanden geblazen waar ik iets voel en hij heeft een foto genomen van die tanden en m'n verstandskies die ernaast zit (zit nog helemaal in m'n wang). Alles was OK. De verstandskies is ook OK en er zit geen ontsteking op. Het tandvlees is ook mooi roze. Hij heeft dan een stukje tandsteen tussen die 2 tanden uitgewrikt. Volgens hem zou dat de oorzaak zijn van de vieze smaak. En de pijn die ik af en toe heb komt omdat mijn glazuur afgesleten is. Maar dat wist ik al langer dat m'n glazuur afgesleten is.
Vandaag heb ik nog altijd last van die vieze smaak (een bittere smaak) en het knaagt tussen die 2 tanden aan m'n tandvlees. Het is best lastig.
Ik dacht dat ik er vanaf zou zijn nadat hij dat stukje tandsteen eruit gewrikt had.
Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Of heb ik gewoon te weinig geduld? Ik spoel nog altijd met Perio-Aid.
Ik weet dat ik eigenlijk niet ongerust moet zijn want hij heeft echt alles nagekeken maar ik ben een broekschijter!
28 mei 2008 is m'n tandsteen verwijderd en toen was alles ook al nagekeken op gaatjes. Is allemaal OK.
Ik ben dus vreselijk bang voor de tandarts maar ik ga nu 2 x of meer per jaar omdat ze er dan snel bij zijn als ik iets mankeer en dan is de behandeling niet zo ingrijpend. Maar de vreselijke angst blijft ... Ik zit al een week op voorhand echt te kniezen en kan amper normaal functioneren tot ik geweest ben.
Verleden week woensdag (dus iets meer dan een week geleden) kreeg ik ineens ontstoken tandvlees tussen/aan 2 tanden. Ik ben m'n mond beginnen spoelen met Perio-Aid maar dat hielp niet. Het afgelopen weekend kreeg ik ook ineens een vieze smaak in mijn mond (daarvoor had ik dat niet) en m'n tandvlees knaagt sindsdien ook op die plaats. Ik dacht dat het m'n tand was die knaagde en ik heb toen onmiddellijk een afspraak gemaakt met de tandarts. Gisteren is dan alles nagekeken. Hij heeft met lucht tegen de tanden geblazen waar ik iets voel en hij heeft een foto genomen van die tanden en m'n verstandskies die ernaast zit (zit nog helemaal in m'n wang). Alles was OK. De verstandskies is ook OK en er zit geen ontsteking op. Het tandvlees is ook mooi roze. Hij heeft dan een stukje tandsteen tussen die 2 tanden uitgewrikt. Volgens hem zou dat de oorzaak zijn van de vieze smaak. En de pijn die ik af en toe heb komt omdat mijn glazuur afgesleten is. Maar dat wist ik al langer dat m'n glazuur afgesleten is.
Vandaag heb ik nog altijd last van die vieze smaak (een bittere smaak) en het knaagt tussen die 2 tanden aan m'n tandvlees. Het is best lastig.
Ik dacht dat ik er vanaf zou zijn nadat hij dat stukje tandsteen eruit gewrikt had.
Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Of heb ik gewoon te weinig geduld? Ik spoel nog altijd met Perio-Aid.
Ik weet dat ik eigenlijk niet ongerust moet zijn want hij heeft echt alles nagekeken maar ik ben een broekschijter!
28 mei 2008 is m'n tandsteen verwijderd en toen was alles ook al nagekeken op gaatjes. Is allemaal OK.
Ik ben dus vreselijk bang voor de tandarts maar ik ga nu 2 x of meer per jaar omdat ze er dan snel bij zijn als ik iets mankeer en dan is de behandeling niet zo ingrijpend. Maar de vreselijke angst blijft ... Ik zit al een week op voorhand echt te kniezen en kan amper normaal functioneren tot ik geweest ben.
Re: vieze smaak in mond en licht knagend tandvlees tussen 2 tand
Grts, Mignon
Ik ben vandaag terug naar de tandarts geweest omdat ik een knagende pijn blijf houden aan mijn tandvlees (linksonder). Het tandvlees voelt ook gezwollen aan op die plaats maar je ziet er wel niks aan (het is gewoon een gevoel). De vieze smaak is ondertussen veel minder (maar nog niet helemaal weg) en soms voelt mijn linkerwang gezwollen en stijf aan terwijl dat (gelukkig) niet zo is. Ik had en heb ondertussen ook een drukkend gevoel in mijn bovenkaak + een drukkend gevoel aan mijn slaap (allemaal links). Er zijn dagen bij dat ik daar barstende hoofdpijn van krijg (links dus) en een duizelig gevoel heb door dat drukkende gevoel. Ik slik sedert een maand regelmatig paracetamol omdat het pijn doet.
De tandarts heeft het tandsteen linksonder nog eens verwijderd + een spray gebruikt (met watjes) om de zenuwen van 2 kiezen te testen + een OPG gemaakt.
Alles was volgens hem OK! :)
Ik ben daar heel blij om (ben doodsbang van de tandarts) maar waar komen mijn klachten dan vandaan?
Hij weet het niet en zegt dat alles in orde is. Hij kan niks abnormaals vinden.
Heeft er iemand van jullie soortgelijke klachten gehad of heeft er iemand van de tandartsen een idee? Ik heb er echt veel last van.
Alvast bedankt.
Hoe gaat het nu met je?
Ik geloof echt niet dat er niks aan de hand is want daar heb ik teveel klachten voor. Tandpijn heb ik gelukkig niet maar dat is dan ook alles.
Ik weet nog niet hoe ik het verder ga aanpakken omdat ik niet weet wat er nog voor mogelijkheden zijn.
Misschien dat ik maar eens naar de huisarts ga ...
Bedankt voor je berichtje. :)
Ondertussen ben ik een andere topic gestart i.v.m. mijn probleem = het vervolg (zie site) en daar is reactie op gekomen hoor.
Heeft u zelf ook zo'n problemen gehad of iemand die u kent?
Groetjes ... :)