Als eerst wil ik zeggen dat ik super blij ben met mijn tandarts! Na 4 jaar in ontkenningsfase heb ik eindelijk de stoute schoenen aan gedaan en naar de tandarts gegaan. (ik moest wel want ik had ongelooflijk veel pijn).
Nu was het de 5e keer in 3 maanden tijd dat ik een bezoekje aan de TA bracht omdat ik nog een gaatje (lees:gat) in m'n kies had. Aangezien ik niet een grote fan ben van wortelkanaalbehandelingen hoopte ik op gewoon vullen, maar helaas, hij was toch te diep. Gelukkig heb ik me vantevoren niet zenuwachtig (altijd die zenuwen weer!! :smt005 ) kunnen maken en daar hou ik van! Gelukkig kreeg ik een rubberdam want ik heb een keer moeten overgeven van chlooroplossing in m'n keel en daar was ik ook niet echt happy mee, heb nog een aardig tijdje last van m'n keel gehad. Nu had ik dus nergens last meer van en ik word steeds minder bang als ik naar de tandarts moet!
Alleen die napijn..... het is niet ondragelijk maar ik heb het gevoel dat m'n wang nog iets gezwollen is en met dichtbijten ga ik door de grond! Het lijkt met niet raar om napijn te hebben, het is natuurlijk nogal een werkje zo'n behandeling. Had ook kramp in m'n kaken poeh! Nu is mijn vraag; hoe lang heb je gemiddeld nog last (napijn) bij een wortelkanaalbehandeling??
Nu was het de 5e keer in 3 maanden tijd dat ik een bezoekje aan de TA bracht omdat ik nog een gaatje (lees:gat) in m'n kies had. Aangezien ik niet een grote fan ben van wortelkanaalbehandelingen hoopte ik op gewoon vullen, maar helaas, hij was toch te diep. Gelukkig heb ik me vantevoren niet zenuwachtig (altijd die zenuwen weer!! :smt005 ) kunnen maken en daar hou ik van! Gelukkig kreeg ik een rubberdam want ik heb een keer moeten overgeven van chlooroplossing in m'n keel en daar was ik ook niet echt happy mee, heb nog een aardig tijdje last van m'n keel gehad. Nu had ik dus nergens last meer van en ik word steeds minder bang als ik naar de tandarts moet!
Alleen die napijn..... het is niet ondragelijk maar ik heb het gevoel dat m'n wang nog iets gezwollen is en met dichtbijten ga ik door de grond! Het lijkt met niet raar om napijn te hebben, het is natuurlijk nogal een werkje zo'n behandeling. Had ook kramp in m'n kaken poeh! Nu is mijn vraag; hoe lang heb je gemiddeld nog last (napijn) bij een wortelkanaalbehandeling??
Re: Napijn bij zenuwbehandeling
Gisteren heb ik ook een tandwortelkanaalbehandeling gehad (2e fase). Nadat die verdoving was uitgewerkt, was het nog wel gevoelig.
Maar vannacht ben ik halfdood gegaan weer van de pijn, vanochtend ziek ervan, helemaal doorgedraaid, maar na paracetamol en brufen, was het draaglijk geworden.
Hier lees ik gelukkig dat het normaal schijnt te zijn dat je 2-3 dagen na zo'n behandeling nog fikse napijnen kunt hebben.
Ik vind het juist heel stoer na 15 jaar!! Hoe langer je wacht hoe moelijker en enger het allemaal word, dus ik begrijp het best. Maar ik ben nu 3 dagen later en werd weer wakker met pijn, dus het is niet raar om een paar dagen erna nog pijn te hebben. Het kan volgens mij zelfs een week duren. Maar aangezien ik nog wel eens knars of m'n kaken strak op elkaar houd als ik lig te slapen vond mijn woltelkanaalbehandelde kies dat niet heel prettig denk ik!! :roll:
Lang leven de zenuwen! :)
heb hier totaal geen last van...
heb horen zeggen dat je er idd 2-3 dagen last van kan hebben...