na jaren nog steeds pijn in kiezen

Author:
margreetjes
Posted:
di, 08/26/2008 - 12:50
Knarsen, 7 wkb's, wortelpuntbehandeling, pijn pijn en nog eens pijn.
Heb een splint, helpt wel iets, maar mijn gebit gaat anders staan. Heb een kies gebroken en die is met een wortelstift vastgezet. Dit is 3 maanden geleden en nog kan ik de kies niet aanraken. Rechts heb ik onder en boven 2 kiezen zitten waar ik geen warm of koud of zoet kan verdragen. Ik durf niet meer naar de tandarts. Bang voor nog meer pijn in mijn mond en zeker ook in mijn beurs. Kaakchirurg dacht aan aangezichtspijn, maar de klachten werden vorig jaar minder. Geen doorsturing naar neuroloog dus. Na een paar maanden begon de ellende weer. Ik heb al zo veel gedaan en gehad en slik de hele dag door pillen. s'avonds neem ik 2 of 3 borrels, zodat ik tenminste in slaap kan komen. Ik ga naar bed met kiespijn en sta op met kiespijn. Ik kan aan 1 kant kauwen, maar als ik kauw heb ik ogenblikkelijk weer pijn, wat pas wat verzacht als ik (helaas) aan mijn volgende maaltijd toe ben, waarop de ellende dus weer begint.
Het gaat alleen om mijn kiezen, niet om mijn tanden. maar wat ik zo raar vind is dat ik dus nog steeds pijn heb , ook al heb ik wkb's gehad aan die kiezen. Als ik met iets bij de tandarts kom zegt hij'' de zenuwen zijn er al uit, dus dit gaat geen pijn doen', waarop ik dus een dubbele verdoving krijg, omdat ik door de grond ga van de pijn. Ik heb vier pittige operaties gehad aan een enkel en kuitbeen, ik zou dus wel wat pijn gewend moeten zijn. Dit is echt niet prettig meer.
Newtan

Dit heet het pijn-dysfunctie syndroom. Interessant maar niet zo leuk.
De hoofdoorzaak zit niet in de kiezen, maar in het wortelvlies.
Daarom helpt ontzenuwen ook niet, want het wortelvlies gaat alleen weg als je de hele kies weghaalt (waardoor de andere kiezen weer overgevoeliger worden, maar da's terzijde).

De aanleiding van het geheel zit elders in je lichaam, of in je leven. Chronische pijn ergens anders, of stress. Daar kan een fysiotherapeut je waarschijnlijk bij helpen.
do, 08/28/2008 - 19:15 Permalink