Opgezette voortand te kort

Author:
milanz
Posted:
zo, 08/24/2008 - 17:39
Hallo,

Vroeger toen ik een jaar of 9 was ben ik in de klas een keer gestruikeld en met mijn voortanden tegen de tafel aangekomen. Er waren toen van beide voortanden stukjes afgebroken. Deze stukjes zijn daarna nog wel eens een keer afgebroken. Altijd is er toen weer een stukje neptand opgezet en was er niks meer van te zien. Maar twee maanden geleden is er weer een stukje van mijn rechter voortand afgebroken. Echter is het er deze keer prutserig opgezet. De tandarts had toen ook weinig tijd, hij moest snel een volgende patient helpen. Ik ben nadat er een stukje tand opgezet was een aantal dagen later weer terug gegaan naar de tandarts maar die zei dat het zo hoorde. Voor mijn gevoel heeft die het toen gewoon een beetje goed proberen te praten en mij de stoel uitgeluld.

Ik vind het nu echter best wel vervelend want, mijn rechtervoortand is nu namelijk een klein stukje korter dan mijn linker en er zit aan de buiten kant nog een hoekje aan (van het stukje echte tand dat nooit afgebroken is).

Bestaan er mogelijkheden om mijn rechtertand iets groter te maken. Dus dat er een klein stukje onder het stukje neptand wordt gezet of dat die op een bepaalde manier iets verlend wordt. Zo ja als er zo'n mogelijkheid bestaat zal ik hier dan een afspraak voor maken bij de tandarts.

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor u reactie,

Milan
Newtan

Ik denk dat dit een goede vraag is. Het antwoord weet je eigenlijk ook al.

De zaak is niet of het kan, maar of jouw tandarts dat wil doen. Kunnen wij het antwoord daarop geven?

Vraag het even aan de assistente. Zoals je het nu tegen ons stelde, lijkt het me een redelijk verzoek. Het probleem heb je in ieder geval duidelijk onder woorden gebracht.

Ik ben wel benieuwd naar het antwoord van de assistente.
ma, 08/25/2008 - 11:54 Permalink
milanz

Beste Newtan,

Sorry voor mijn late reactie maar in ieder geval bedankt voor uw reactie. Ik denk dat ik wacht op een volgend bezoek aan de tandarts over drie maanden. Als er eerder iets aangedaan zou kunnen worden zou ik dat misschien wel willen. Maar daarvoor zou ik wel willen weten wat, en dat ik deze oplossing dan telefoonisch voorleg aan de tandartsassistante voorleg. Dit omdat ik dus al eingelijk uit de stoel gepraat ben toen.

Maarja ik denk dat gewoon het beste is om het over drie maanden als ik toch een afspraak heb het er nog even met de tandarts over heb.

Groetjes Milan
do, 08/28/2008 - 13:49 Permalink