na trekken kies wortels blijven zitten

Author:
sjaantje109
Posted:
di, 08/26/2008 - 21:29
Na het trekken van een afgebroken kies zijn de wortels helaas blijven zitten.
Nu moet ik 10 oktober (tien weken wachttijd dus) naar de kaakchirurg om de wortels te laten verwijderen. Ik zie hier ontzettend tegenop, en hoor graag ervaringen. Ook wie er ervaringen heeft met deze operatie in het Ikazia ziekenhuis want daar moet het gaan gebeuren.......
Ik ben echt als de dood zo bang, maar algehele narcose vind ik ook geen optie (daar ben ik namelijk ook bang van). Kent er iemand een beetje een "menselijke"kaakchirurg die je op je gemak kan stellen ? :
Echelon

Bij mij hebben ze die ingreep in december 2005 uitgevoerd in de onderkaak (nummer 37). Ik vroeg de kaakchirurg ook om narcose want ik ben ook als de dood voor tandartsen/kaakchirurgen enz ...

Maar hij lachte dat weg ... Het zou een ingreep van 2 x niks zijn.

Ik heb er idd. niks van gevoeld maar achteraf had ik veel pijn. Maar dat komt omdat mijn tanden heel lange wortels hebben en ze hebben heel hard moeten trekken (er zat nog een stukje tand aan vast). De kaakchirurg heeft me toen zelfs gezegd dat ik het moest verzorgen als na de extractie van een verstandskies en hij heeft me toen een boekje meegegeven. Ik ben toen een week thuis geweest met kaakpijn. De eerste 2 dagen kreeg ik mijn mond niet ver open en daarna kreeg mijn wang alle kleuren van de regenboog. Door die ervaring heb ik nog meer angst gekregen natuurlijk ...

Dus die pijn kwam bij mij door de bouw van mijn gebit om het zo uit te drukken en het was dan ook nog eens de laatste zichtbare tand linksonder. Bij jou hoeft dat zeker niet zo te zijn.

Van de ingreep zelf voel je echt niks en het is héél snel voorbij. En ik ben echt een broekschijter!
wo, 08/27/2008 - 11:12 Permalink