WKB veel napijn en bult in gehemelte -> ik ben wanhopig

Author:
damnsharp
Posted:
wo, 09/03/2008 - 01:39
Mijn 1e bericht op het forum. Ik heb afgelopen donderdag een wkb gehad (een na achterste kies rechts boven) omdat ik een bultje had aan de buitenkant van de kies (waar ik geen last van had) en op de foto te zien was dat het nodig was.
Gezien de drukte bij de tandarts werd de behandeling na 20 minuten gestopt; hij kon maar 1 wortel vinden.

Vrijdag kreeg ik wat pijn en zaterdagnacht begon het erg pijn te doen. Ik had alleen paracetamol dus bij apotheek s' nachts nog ibuprofen gehaald wat weinig leek te helpen.
Inmiddels een bult in mijn gehemelte erbij gekregen die ook pijn deed.

Zondagmiddag wanhopig dienstdoende tandarts gebeld en ik kon 's avonds terecht. Die vond zo de andere kanalen. De bult wilde ze niets aan doen, zou vanzelf overgaan.

's nachts nog meer pijn gekregen. Volgende dag (maandag) eigen tandarts gebeld voor zwaardere pijnstiller maar die vond dat ik langs moest komen om het weer open te maken. Omdat die niet in mijn woonplaats woont en ik teveel pijn had niet gegaan want ik baalde ervan. Toen ben ik met ibuprofen gestopt en heb 1x Aleve Intense 550mg genomen wat ipv 12 uur maar 6 uur hielp dus weer een slechte pijnlijke nacht met paracetamol erbij gehad. De ochtend erop Aleve 220mg genomen.

Gisteren huisarts gebeld en die heeft diclofenac 50mg voorgeschreven. De bult in mijn gehemelte is inmiddels flink groter geworden.
Diclofenac mag ik 3x slikken; 1e keer dinsdag 15 uur geslikt en 20 uur moest ik alweer paracetamol erbij nemen. Gisteravond 21:30 weer Diclofenac genomen en een uur gewacht tot de ergste pijn minder was :cry: want ik wist niet waar ik het moest zoeken en toen nog een paracetamol erbij genomen.

Nu is het woensdag 1:40 en ik heb een uurtje geleden weer een paracetamol genomen maar merk dat het al weer pijn begint te doen.

Ik ben wanhopig want ik weet niet meer wat te doen. De pijn word steeds erger. Ik wil in ieder geval morgen naar een tandarts gaan (in mijn eigen woonplaats). Ik sta al bijna op het punt die bult zelf door te prikken maar iets houd me nog tegen. Jullie merken dat ik echt wanhopig ben.

Heeft er iemand tips voor mij?

Thanks!
Damiaan.
Echelon

Ik heb ooit dezelfde symptomen gehad aan de voorlaatste kies maar dan linksboven. Bij mij was dat een abces omdat ik (terug) een wortelpuntontsteking bleek te hebben. En het doet idd. heel veel pijn. Ik weet wat je nu doormaakt.

Ik ben toen uit pure wanhoop "Dentophar" gaan kopen bij de apotheker. Dat is een vloeistof (klein flesje). Normaal gezien is dat een produkt dat je op een watje moet doen en op een pijnlijke tand moet drukken (dus als je erge tandpijn hebt) maar de apotheker heeft me gezegd dat tandartsen niet graag hebben dat je dat op tanden gebruikt omdat het de zenuw kan beschadigen.

Ik heb het niet op de tand gebruikt maar wel op het pijnlijke tandvlees (+ stukje gehemelte). Langs achter dus. Dat verdooft het heel erg. Dat wordt gevoelloos zoals bij de tandarts. Ik woon wel in België en ik weet niet hoe het product in Nederland heet en of het daar verkrijgbaar is. Maar ik kan je eventueel wel de bestanddelen doormailen die op de verpakking staan. Laat me maar iets weten als je die info graag hebt.

Spoelen met een mondspoelmiddel hielp bij mij voor een kwartier ofzo. En pijnstillers hielpen ook niet echt. Het is echt heel pijnlijk.

De tand was ik kwijt maar dat kwam omdat daar ooit al eens een apex-resectie op uitgevoerd was (ontzenuwd + apex-resectie) en de tand viel niet meer te redden. Maar dat hoeft bij jou dus zeker het geval niet te zijn.

Veel beterschap!

PS: Het produkt dus liever niet op de tand zelf gebruiken ook al dient het daarvoor.
wo, 09/03/2008 - 09:35 Permalink
damnsharp

Bedankt voor je reactie! :) Ik zal het onthouden en hier navragen.
Vanochtend bij mijn nieuwe tandarts (sinds vandaag) de bult laten opensnijden voor de druk eraf te halen. De verdoving deed erg pijn (ik dacht dat ik het ergste gehad had) maar het was eventjes en ik heb hard in de hand van de assistente geknepen ;) Van het snijden voelde ik niets meer. Thuis weer diclofenac en de huisarts gebeld en die zei dat ik nog wel een tablet extra mag slikken dus 4 in totaal (van 50mg). Daarmee kom ik vast de dag en nacht door maar dat laat ik nog wel weten :roll:
Morgen word de kies opengemaakt en nogmaals bekeken en dan gevuld. Ik ben benieuwd. Ik voel me nu wel weer wat geruster.
wo, 09/03/2008 - 16:25 Permalink