bobbel boven kies abces? kanker ? fistel?

Author:
pim1979
Posted:
di, 08/26/2008 - 20:53
Hallo beste mensen,

Misschien dat iemand hier me wijzer kan maken,mn probleem luid als volgt:

ik heb een kies in mn mond die bijna weg is , het is de een na achterste boven in mn kaak waar alleen de zij kantjes nog van staan. Verder zi er een DIEP groot gat. Nu is het zo dat ik er nooit echt last van heb gehad (ik moet natuurlijk naar de tandarts maar geld he das een probleem aangezien ik niet verzekerd ben ) maar nu heb ik een bobbel boven de kies in mn tandvlees (van de ene op de andere dag)Ik heb hem proberen door te prikken maar er komt helemaal geen pus uit alleen een beetje weefsel, ook als ik in de bobbel prik met een naald doet het niet echt pijn behalve als ik op een bepaalde diepte kom dat voel ik het wel. Verder doet het geen pijn ik voel wel druk ald ik erop druk en de bobbel is ook niet keihard maar een beetje zacht en wobbelyals of er wel pus onder zit ergens ?

iemand help me wat zou het kunnen zijn ?
frederik

ik heb vorig jaar een kies laten trekken na enige tijd ontstond en op de kaak aan de onderzijde van de naast gelegen kies een laat ik het maar een puistje noemen deze is gekapt en na enkele weken kwam hij weer dit proces heeft zich een paar keer herhaald nu ben ik gister na de TA gweest hij sprak over een abces, en stelde een wortelkanaal behandeling voor, maar mijn kies is nog gaaf en doet ook geen pijn ook niet toen de TA erop tikte. Een WKB vindt ik nogal drastisch ie hier niet iets anders voor?
do, 09/04/2008 - 19:01 Permalink
Newtan

Gaaf? en dan een WKB? Lijkt me sterk. Laat de TA een op de foto zien hoe een eventuele vulling loopt in die kies. Of hoe er een abces aan een gave kies ontstaat.

Het gebeurt wel eens, maar dat kan ik op de foto altijd laten zien.

Ik kom ook nogal eens mensen tegen die niet zien dat er een witte vulling in een kies zit. Waar vroeger een gaatje zat, waar nog vroeger een vulling zat en waar nog eerder het eerste gaatje zat. Dus die kies was net ietsje te vaak geplaagd en de zenuw was overleden, zodat er een wortelpuntonsteking was ontstaan. Maar aan de buitenkant zag de leek niks.
vr, 09/05/2008 - 00:07 Permalink
frederik

er is een foto gemaakt maar die heeft hij mij niet laten zien. normaal bespreken ze het met je aan de hand van de foto, dat was nu niet het geval. Ik heb de afspraak voor de WKB over 2 weken staan, maar de volgende dag belden ze of ik die middag wou komen, ik vind dit erg vreemd want ik had al gezegd dat ik de volgende dag niet kon, heb geen pijn dus niks acuuts waarom dan zo snel. Dit heeft mij erg aan het twijfelen gebracht. de kies is echt gaaf en er zit echt geen vulling in ook geen witte wat moet ik doen?
vr, 09/05/2008 - 12:46 Permalink