Waar heb ik last van???

Author:
saradepara
Posted:
za, 09/06/2008 - 18:13
Hallo,
Ik heb sinds vorige week een voorhoofdsholteonsteking (althans, dat denk ik), in elk geval snipverkouden. Sinds een paar dagen heb ik een vreemd gevoel links boven in mijn kiezen. Als ik mijn hoofd bijvoorbeeld heen en weer schud, krijg ik een rare pijn-achtige(niet heel pijnlijk, maar gewoon heel raar, bijna alsof er iets los zit en soms een gonzend gevoel) gevoel IN mijn kies..of er boven lijkt het ook wel. Hetzelfde met bukken, snel opstaan en lopen/stampen. als ik met mijn vingers de kiezen naar boven gericht duw heb ik nergens last van, ook niet met eten/kauwen. Op het moment is het iets aanhoudender...een soort van druk gevoel boven mijn kiezen.
Verder weet ik wel dat er gaatjes zitten die gevuld moeten worden in die hoek...maar dit gevoel ken ik gewoon echt niet en ik vroeg me af of iemand hier bekend mee is. Graag antwoorden, ben namelijk erg bang voor een eventuele endo.
groetjes, sara
Lieneke

Het heeft hoogwaarschijnlijk te maken met die voorhoofdholteontsteking (sinusitis): Dit kan ook kiespijn geven. Boven je kiezen in je bovenkaak, zitten ook holtes. Als de 'vol' zitten, drukt het op de wortels van de kiezen. Vandaar de pijn.
zo, 09/07/2008 - 17:42 Permalink
saradepara

dankjewel voor de geruststeling.
Het is vandaag al weer iets minder, ben ook minder ziek inmiddels. Heb morgen sowiezo een afspraak voor een gaatje, dus kan ik meteen voor de zekerheid nog even laten kijken, maar ik denk toch ook echt dat dit de voorhoofdsholteonsteking is.
thnx! sara
ma, 09/08/2008 - 22:17 Permalink