Kegeltanden

Author:
Ino
Posted:
di, 09/09/2008 - 22:56
Op mijn 13de was het eindelijk zo ver... mijn "melk"snijtanden werden eruit gehaald om plaats te maken voor de"echte", tot een ieders stomme verbazing zaten er twee kelgeltandjes, één van een nog redelijk formaat(voldoende om een kroon op te zetten) en een naaldje dat pas uit de kaak kwam na ruk en trekwerk van de orthodontist(ook daar zit nu met kunst en vliegwerk een kroon op). De twee tandjes hebben bijna geen wortels en verwacht wordt dat een keer de kroon met tandje en worteltje in mijn boterham blijft hangen. Graag wil graag weten hoe ik hieraan kom? Duidt dit op een onderliggende ziekte of afwijking, is dit erfelijk,.. ook elders in mijn mond was het nogal rampzalig mijn kies kwam er onder mijn tong uit en heeft zich na het bekende orthodontische ruk-en trekwerk niet laten bewegen om op zijn plaats te gaan, uiteindelijk is het een auto-transplant geworden. Ook heb ik redelijk gekruiste voortanden met een lipje ertussen(weggesneden)alles van een vrij klein formaat, en een hoog verhemelte. Is dit een soort inteelt afwijking(mijn familie heeft een paar eeuwen op één plaats gewoond), idee?
Newtan

Je zou daar onderzoek naar kunnen laten doen, of het inteelt is. Maar wat voor probleem wil je daarmee oplossen?

Toekomstige generaties behoeden voor dit probleem? Je eigen afkomst is natuurlijk niet zo belangrijk voor je eigenwaarde. Maar voor je eigenwaarde is het belangrijk hoe je je eigen problemen bekijkt en oplost. Ga je eronder lijden, of pak je het aan en zorg je dat je een positieve uitstraling krijgt? Met een fraaie glimlach natuurlijk.

Succes met de beugel, Ino.
wo, 09/10/2008 - 06:55 Permalink