Oke ik moet binnen nu en een paar uur naar de tandarts voor een behandeling....en ik ben verre van blij!!!
Mijn kies in de ondekaak was afgeknapt tot aan de wortel...aleen aan de binnenkant stond nog een puntje,dus ik zat alweer in de rats dat er getrokken moest worden.
Maar tandarts trekt hem niet,in de kies zit een wortelkanaalehandeling....die gaat die verwijderen,en in plaats van het rubberen staafje at er in zat komt er nu een metalen staafjein....ik weet dat die kies dood is maar heb eerder gehad dat toen ze dat hete staafje erin plaatsten het gevoel kreeg of al mijn kiezen van innen knapten....zenuwen ofzo....
Heeft iemand eerder zo'n behandeling meegemaakt dat e met een metalen pennetje werd gewerkt?? En dat daar een kies omheen is gebouwd?? Is dat pijnloos?? Bah ik zou wel heel hard weg willen rennen,maar dat lost ook niets op he :D
Mijn kies in de ondekaak was afgeknapt tot aan de wortel...aleen aan de binnenkant stond nog een puntje,dus ik zat alweer in de rats dat er getrokken moest worden.
Maar tandarts trekt hem niet,in de kies zit een wortelkanaalehandeling....die gaat die verwijderen,en in plaats van het rubberen staafje at er in zat komt er nu een metalen staafjein....ik weet dat die kies dood is maar heb eerder gehad dat toen ze dat hete staafje erin plaatsten het gevoel kreeg of al mijn kiezen van innen knapten....zenuwen ofzo....
Heeft iemand eerder zo'n behandeling meegemaakt dat e met een metalen pennetje werd gewerkt?? En dat daar een kies omheen is gebouwd?? Is dat pijnloos?? Bah ik zou wel heel hard weg willen rennen,maar dat lost ook niets op he :D
Re: metalen pennetje......
Ik heb even je eerder geplaatste berichten gelezen en ik begrijp dat je nog vrij jong bent en al van alles te stellen hebt gehad met je gebit en je hebt waarschijnlijk het gevoel dat je dat je daar helemaal geen grip op hebt.
Wat vervelend voor je.
En op dit moment is er behoorlijke onrust in je hoofd en misschien ook wel in je lijf omdat je zo direct naar je tandarts moet (mag).
Misschien kun je proberen op dit moment wat positieve gedachtes in je hoofd op te roepen.
Bijvoorbeeld:
"Ik ga voorlopig nog niet dood en zeker vandaag niet" (hoewel dat misschien bijna wel zo voelt)
"Ik ga straks naar iemand toe die het beste met mij en mijn gebit voorheeft. Diegene heeft er jaren voor geleerd om te bedenken en uit te voeren wat op dit moment het beste is voor mij en mijn gebit"
"Ik weet dat tegenwoordig eigenlijk alles goed te verdoven is en ik niet of nauwelijks pijn zal hebben tijdens de behandeling. Mocht ik toch wat voelen, dan kan ik dat aangeven. Ik vertrouw mijn tandarts".
"Ik ben blij dat ik nu ontdekt heb dat er wat aan de hand is met de wortel van een tand, want dan kan ik straks meteen vragen wat daarmee aan de hand is. Dan hoef ik niet nog dagen te wachten op een afspraak". (slaat op wat je in je volgende berichtje meldde)
Misschien weet je zelf nog wat goede gedachtes.
Probeer verder, ook nu alvast, je te concentreren op een rustige, lage buikademhaling. Je zult merken dat dat heel prettig is en dat je er rustiger van wordt.
Als je daar de gelegenheid toe hebt, ga buiten wandelen, lekker bewegen in de frisse lucht.
En misschien is er wel iemand die even met je mee wil naar je tandarts. Met z'n tweeen is het vast gezelliger dan in je eentje.
Heel veel succes hè.
Stomeigenlijk dat jejezelf helemaal verliest in die angst...
Het punt wat je zei zet het in positief om,zal ik nu proberen....heb de radio op knal gezet en zing heerlijk mee....
Het zal vast allemaal wel meevallen....maar dordat je eigenlijk niet precies weet of het pijn gaat doen of wat er precies allemaal komen gaat maakt dat ik nerveus word....grip houden pzaken vind ik altijd plezierig....maar in dit geval niet mogelijk....dank jewel soms heb ik die ruggesteun ff nodig....ik ga in een kwartier weg....dus poetsen nu...
Tot laterrrr
Ben net weer terug,en moet zeggen het is me 100% meegevallen.....was nog wel nerveus maar de tandarts ging eerst alles uitleggen....enjahoor heb weer een nieuwe kies joehoe!
Ben bijna trots haha......heb wel het gevoel dat ik de hele wereld aan kan...beetje gek maar het voelt goed!!
Dus ik zal je adviezen onthouen voor evt andere tandarts bezoeken want ze hebben echt geholpen...Dus bij deze nogmaals bedankt!!!
greetz van een hele :lol: ant