vreemde pijn na wkb

Author:
Shortwire
Posted:
wo, 09/10/2008 - 17:46
Hallo,

Morgen is het precies een week geleden dat ik een wkb in mijn linker voortand (boven) heb laten afmaken.
De behandeling is gelukkig geheel pijnloos verlopen. In de loop van de week heb ik toch meer napijn gekregen.
Nu is het zo dat het hoekje rechts onder aan deze tand zo'n 12 jaar geleden is afgebroken bij een val op het schoolplein. Door de tandarts is er toen een stukje aangezet (niet het echte stukje tand), ik heb hier nooit last van gehad, tot ongeveer een jaar geleden.
Sinds ik aan de wortelkanaalbehandeling ben begonnen, voel ik flinke pijn in vooral dit stukje tand (ik denk de aanzet van het nepstukje, aangezien ik daar toch geen pijn in kan hebben?).
Nu is dus de behandeling afgemaakt, maar dit stuk doet nog steeds pijn, vooral bij het bijten van harde dingen en soms ook uit het niets, dan voel ik het kloppen.
Het voelt net alsof er steeds van onderaf een naaldje in mijn tand wordt gestoken.

Daarnaast is het snijstuk van deze tand (dus echt de onderkant) niet zo glad als de voorkant en achterkant van de tand en voel ik een lichte oneffenheid als ik er met mijn tong langs ga. Ik kan er ook niks echt mee doorbijten.

Wie kan mij vertellen wat ik hiermee aan moet?
Ik ben het zo beu om steeds weer naar de tandarts te gaan. Door dit soort ervaringen wordt mijn angst er zeker ook niet minder op!

Alvast bedankt.
Groeten,
Ramona
Echelon

Ik kan je helaas geen raad geven want dit heb ik nog niet meegemaakt.

Ik heb hier op de site al wel vaak gelezen dat je na een WKB enige tijd napijn kan hebben.

Kan je niet naar je tandarts bellen en vragen of dit normaal is na een WKB?

Ik ben zelf ook doodsbang voor de tandarts en ik snap je dus maar al te goed. :(
vr, 09/12/2008 - 21:05 Permalink
Shortwire

Sorry dat ik 2 keer achter elkaar een berichtje wegzet, maar ik zit nog steeds met het probleem.
Ik slik nu inmiddels amoxyciline (antibiotica), maar merk nog niet dat het gaat helpen.

Zou ik dan toch echt terug moeten? Ik durf niet zo goed meer..
do, 09/18/2008 - 20:46 Permalink