Verstandskies getrokken hevige pijnen daarna

Author:
Laan21
Posted:
vr, 09/19/2008 - 04:07
Mijn verstandskies rechtsonder was scheef gegroeid. Doordat de pijn doortrok tot mijn oren is er besloten mijn verstandskies er uit te halen. Afgelopen dinsdag was het zover, en ben ik naar de kaakchirurg geweest. Ik was in het begin erg zenuwachtig, maar dat was nergens voor nodig. Ik heb drie verdovingen gehad en binnen 10 minuten was het er uit. Wel was het lastig om het eruiut te halen vertelde de kaakchirurg en kon alleen in delen eruit worden gehaald. Daarna is het met 3 hechtingen nog dichtgemaakt. De chirurg vertelde dat het vrij pijn kon doen als de verdoving eenmaal was uitgewerkt. Die avond had ik nog geen last, alleen voelde ik mijn hele mond niet meer door de verdoving. De volgende dag viel ook mee. Ik slikte Ibuprofen 600 en paracetamol elke 4 uur om ste beurten. In die nacht heb ik niet kunnen slapen en alleen kunnen janken van de pijn. Zelf met de pijnstillers bleef de pijn erg. Een soort kloppend gevoel. Gisteren de 3 dag bleef het ontzettend pijn doen. Alleen maar in bed gelegen, weer elke 4 uur een pijnstiller. Alleen de pijn bleef en werd misselijk van de pijnstillers, omdat ik er al zoveel op had. En nu de nacht van de 3e dag, kan ik weer niet slapen. Heb al pijnstiller gehad, maar het helpt gewoon niet. Ik heb in mijn mond gekeken, mijn tandvlees is wit en de tanden naast de getrokken verstandkies doen pijn. Eten wil een beetje, en spoel 3 keer per dag. Nu houdt de pijn maar aan. Mijn vraag is dus ook: Wie heeft dit ook gehad, en wat kun je eraan doen? Is er ook iets tegen de pijn, of kan ik misschien een ontsteking hebben????

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, want de pijn is niet meer te doen.
Laan21

Okay bedankt, ik zal even kijken. Heb trouwens ook vandaag het ziekenhuis opgebeld over de pijn. Ze zeiden dat het normaal is voor de 3e en 4e dag dat het zo'n pijn doet. Dus ik hoop dat het morgen (de 5e dag) een heel stuk minder is. En anders toch maar weer heen. Het is de eerste keer dat ik mijn verstandkies heb laten trekken, maar als het aan mij ligt is het ook direct de laatste. Het enige wat ik kan doen is in bed liggen :( Maar zijn er nog tips wat ik kan doen tegen mijn opgezwollen wang en tandvlees. Want omdat ik ook knars, komt mijn wang en alles steeds tegen mijn tanden aan. Mondspray gebruik ik al en een koud washandje.
vr, 09/19/2008 - 11:05 Permalink
Echelon

Ik heb geen ervaring met de verwijdering van verstandskiezen maar misschien dat dit wel (een beetje) helpt? Je kan ijsblokjes of een bevroren koelelement (zoiets dat je in een frigobox steekt) op je wang leggen? De spullen wel eerst in een handdoek of zakdoek wikkelen zodat je je wang geen pijn gaat doen (verbranden).

Misschien dat ijs eten ook wel helpt?

Alles wat maar koud is helpt misschien (een beetje).

Veel beterschap.
vr, 09/19/2008 - 13:56 Permalink
pijnisnietfijn

Hi,

Ik heb ook verschrikkelijke pijnen gehad na het tekken van twee kiezen. De wond raakte onstoken en vulde zich met witte pus.Ook de kiezen er omheen (en kaak en zelfs neus!) deden pijn.Uiteindelijk bleek ik (twee keer!)een botonsteking te hebben.
Veel ibuprofen (600) en 1 anti-biotica-kuur verder is het, tegen verwachting in, toch nog helemaal goed gekomen.
Waarschijnlijk doorbijten, het is enorm pijnlijk, ik weet het!!! Goede pijnstillers en verder dus afwachten...Bij mij duurde het ruim drie weken!

Succes en sterkte!
do, 10/09/2008 - 15:03 Permalink
Laan21

Jeetje, dat is dan wel heel erg geweest. Ik had niet die ontsteking met pus. Ik was na een week terug gegaan naar mijn kaakchirurg omdat ik nog zo veel pijn had. Ik sliep al een week niet daardoor. Hij heeft het toen nog even goed uitgespoeld. Er kwam allemaal bloed uit. Daarna vertelde hij mij dat de pijn met de dag minder zou worden. Hij vertelde dat ik gewoon de pech had dat de kies helemaal horizontaal zat, en ze helemaal hebben moeten wroeten om het eruit te halen. De pijn werd wel wat minder. Maar kreeg daarna last van mijn tanden naast de getrokken kies. Ik weer naar de tandarts, voor de zoveelste keer :s En die vertelde mij dat mijn tanden 'gekneusd' was. Omdat er zoveel kracht werd gezet toen de kies eruit moest. Nu 3,5 week later heb ik geen enkele pijn meer. Gelukkig maar, was echt kapot door zo weinig slaap.
Alleen heb ik nu last van mijn linker verstandskiezen, maar daar wacht ik wel even mee. :p Misschien over een paar maand. Weet wel dat die tanden er niet horizontaal inzitten, dus waarschijnlijk is dat minder pijn. Maar ja, ik zie wel :p
do, 10/09/2008 - 22:29 Permalink