Hallo
Ik had een vraag
Ik ben 15 jaar
Ik heb nog melk-hoektanden die zijn bllijven zitten
Maar nu heb ik een probleem
Nu zijn de melk hoektanden door mn tandvlees gekomen en als ik lach kun je ze zien
Wat moet ik hier mee doen :(
Want het doet steeds meer pijn en pijn
Ik had een vraag
Ik ben 15 jaar
Ik heb nog melk-hoektanden die zijn bllijven zitten
Maar nu heb ik een probleem
Nu zijn de melk hoektanden door mn tandvlees gekomen en als ik lach kun je ze zien
Wat moet ik hier mee doen :(
Want het doet steeds meer pijn en pijn
Re: Hoektanden Door tandvlees
2- meenemen en geven aan je tandarts
Waarschijnlijk is het genoeg de melkhoektanden te verwijderen, dan komen de nieuwe hoektanden vaak op hun plaats. Als er geen andere probleempjes zijn zoals ruimtetekort of scheve stand van je kiezen. Als je dat zeker wil weten kun je best (evt zonder verwijzing) overleggen met een orthodontist.
De gelinkte standaard kun je opmaken dat er uiterlijk op 13 jaar een onderzoek naar de ligging van de hoektand 'moet' plaatsvinden. Dat kan het best met een goede rontgenfoto. Er wordt aangeraden op die leeftijd te overwegen de melkhoektanden te verwijderen.
Laat even horen hoe het afloopt!
Re: Hoektanden Door tandvlees
Ga idd naar je tandarts en laat er naar kijken. Waarschijnlijk moeten de melktanden er uit en komen de blijvende vanzelf door. Als ze niet vanzelf komen dan idd naar de ortho. Laat het lekker nu op deze leeftijd doen en wacht niet te lang. hoe langer je wacht hoe vaster de blijvende tanden in je kaak gaan zitten en hoe lastiger ze te voorschijn komen! Ik spreek uit ervaring. haha
Maar als ik het goed begrijp komen de blijvende tanden dus al door?