In nov 2007 kreeg ik een kroon. Ik steeds aangegeven dat het nog pijnlijk was maar dit kon niet volgens de tandarts. En de kroon werd vastgezet. Steeds weer terug, klagen, maar serieus werd het niet genomen. Af en toe een antibioticum en dat was het. Tot 3 weken geleden, dikke kaak, pijn, etc. Foto en ja hoor een ontsteking aan de wortelpunt. Wortel doorgezaagd en het voorste gedeelte getrokken (de wortel was nl gebroken). Twee weken wachten en afgelopen week fabriekte de tandarts een noodkroon erop, zo over de wond van het trekken heen. Twee dagen later verging ik van de pijn. Noodkroon eraf en nu zou het wel beter worden. Niet dus. Ik naar de weekend tandarts. Wow dit was heftig ontstoken zei hij en met een antibioticum en waterstofperoxide naar huis met de mededeling de volgende dag (vandaag) terug te komen om die halve wortel te trekken. Wilde ik nog een beetje genezen dan moest dat ding eruit. OK mijn idee, weg ermee, ik neem over een poosje wel een inmplantaat daar. Fluitje van een cent, hij was er zo uit. Wat ontstekingsvuil etc, maar eruit. Gaasje wat vanzelf oplost in het gat en naar huis met de mededeling te spoelen mocht ik het idee hebben dat het nog ontstoken was en vooral mijn antibioticakuur afmaken. Tegen de pijn paracetamol. Nou ik heb weinig pijn hoor, af en toe een scheut en het gevoel dat ik een dreun heb gehad maar verder niet. Alleen dat gebied rond het gat doet nog pijn en ziet er een beetje rottig uit. Het tandvlees was teruggetrokken daar. Zit er nu nog ontsteking en moet ik spoelen met waterstofperoxide of hoord dit zo. Het is de op 1 na achterste kies links onder, en ik vind het gat zo groot. Moet dat oplosbare sponsje er niet uit? Waar moet ik op letten mocht er toch een ontsteking zitten? Nooit was ik bang voor de tandarts maar nu ben ik zo bang, ik hang continue voor de spiegel om te kijken of ik niets vreemds zie.
Re: Kies getrokken na ontsteking, ik vertrouw het nog steeds nie
Want zo lang duurt het voordat het wondje er weer een beetje normaal uitziet. Maar dat is dus normaal :smt003
Ik begrijp dat je vertrouwen toch wel geschonden is.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat de pijn niet serieus is genomen door je tandarts. En ik moet eerlijk zeggen, hoogstwaarschijnlijk is die tandarts gewoon aan nascholing toe op gebied van wortelkanaalbehandelingen. En helaas is dat tegenwoordig ook normaal :( Maar niet zoals het hoort dus.
En dan heb je dus een heleboel ellende gemist. Als kiespijn, zullen we maar zeggen.
Maar alle gekheid op een stokje: 3 tot 4 maanden. Schikt dat? Of moet het sneller?