Sinds januari van dit jaar heb ik een beugel; slotjes boven en onder. Nu, 7 maanden later, heb ik inmiddels 2 wortelkanaalbehandelingen gehad aan beide boven hoektanden. Volgens de tandarts komt dit door de trekkracht van de beugel en hij heeft de ortho verzocht om die dan ook te verminderen. De orthodontist is het hier niet mee eens en is van mening dat hij de behandeling niet meer kan voortzetten als mijn tanden “dit al niet meer kunnen verdragen”.
Ik ben ten einde raad. Ik moet en wil verder met de beugel; er zijn twee kiezen getrokken en die gaten zijn nog lang niet dicht. Is er iemand op het forum die dit herkent en hoe is de behandeling dan voortgezet (en afgelopen) Aan de orthodontist de vraag: welke technieken zijn er mogelijk om dit op te lossen ?!
Ik ben ten einde raad. Ik moet en wil verder met de beugel; er zijn twee kiezen getrokken en die gaten zijn nog lang niet dicht. Is er iemand op het forum die dit herkent en hoe is de behandeling dan voortgezet (en afgelopen) Aan de orthodontist de vraag: welke technieken zijn er mogelijk om dit op te lossen ?!
Re: twee wortelkanaalbehandelingen door beugel; hoe nu verder ?!
De schuld aan de orthodontische behandeling geven terwijl je niet weet of dat de oorzaak is zal eventueel mankerende diagnostiek van de tandarts alleen bevestigen. En of dat dus terecht is, is maar de vraag.