geen kroon meer? wat dan wel?

Author:
luza
Posted:
do, 09/25/2008 - 22:58
Een van mijn kiezen was al een tijd slecht, er zat een grote oude vulling in. Mijn oude tandarts had het al over een kroon op termijn. Bij het overgaan naar een andere tandarts is dit weer ter sprake gekomen maar volgens de tandarts kon ik nog best even afwachten, een kroon kon altijd nog.
Nu is er een stukje van de bewuste kies afgebroken tot onder t tandvlees en dacht ik nog steeds dat een kroon tot de mogelijkheden behoorde. Helaas kreeg ik de boodschap dat dat misschien nu niet meer mogelijk is nu er zo'n stuk van mijn kies mist. Dat was flink balen...waarom dan niet een half jaar geleden een kroon gemaakt?
Maar wat nu als het echt niet meer kan?
Er is gesproken over een soort vulling??? Blijft dat wel zitten dan? En wat als dat dan ook weer versleten is of er breekt nog meer van de kies af? Blijf ik dan met een gat zitten? Of zijn er nog alternatieven die ik ter sprake kan brengen als ik weer terug moet?
Spiegeltje

Even ter aanvulling: als de buurelementen nog gaaf zijn is het zonde om ze te beslijpen voor een brug, vandaar het implantaat. Het zijn allebei prijzige maar duurzame oplossingen. Dit moet allemaal goed met de tandarts worden besproken of het, gezien de verdere staat van het gebit en uw wensen, is te verantwoorden.
do, 09/25/2008 - 23:27 Permalink
johan900

je zegt ;er is gesproken over een soort vulling.Er zijn volgens Carl leinfelder van de universiteit van zuid-carolina bepaalde fabrikaten van polymeren op harsbasis ,die ideaal zijn voor gebitsrestauraties(grotere slijtvastheid dan goud).echter hiervoor is een tandarts nodig met veel ervaring.lang niet alle tandartsen kunnen dit,dus dan krijg je een brug of een iimplantaat waar de tandarts rijk van wordt.Een kies kan dus ook met de juiste composiet opgeboud worden.kijk eens in de bieb/op het net naar het boekje:wat artsen je niet vertellen,hfdst.tandheelkunde.
vr, 09/26/2008 - 19:49 Permalink