Woensdag zijn de verstandskiezen aan de rechterkant van mijn mond getrokken. De bovenste was geen probleem. Aan de onderste kwam een boor, een zaag en een 'vlaggetje linksom'(?) te pas. Nu, op dag 5 lijkt de pijn niet minder te worden, maar erger. Ik krijg mijn mond amper open en er zit een keiharde knobbel van ongeveer 4 bij 4 cm in mijn wang, ongeveer op de plek van de onderste kies. Ik wordt gek van die pijn. Ik heb het idee dat de wondjes goed helen en dat daar de pijn niet vandaan komt. Wel heb ik af en toe een wat bittere smaak in mijn mond, maar ik heb gelezen dat dat van de oplossende hechtingen kan komen. Vannacht werd ik wakker met een bebloed kussen. Klinken deze klachten als normaal of is er reden tot een afspraak met de kaakchirurg?
Re: Harde knobbel in wang
Haal even bij de drogist 2% waterstofperoxide in een flesje en spoel daar 5x per dag 15 seconden mee, tot het over is. Of Bocasan, dat smaakt beter.
Re: Harde knobbel in wang
De harde knobbel in mijn wang bleek opgehoopt bloed en vuil te zijn. Door er in te knijpen kwam het vocht er via de wond in de kies uit. Blijkbaar een beginnend abces. Kuurtje antibiotica gehad en flink spoelen. Dan moet het goed komen.