melkgebit niet volledig gewisseld...wat nu???

Author:
heidie79
Posted:
ma, 09/29/2008 - 13:50
hallo,

ik ben een jonge vrouw van 29 jaar en ik heb nog steeds mijn melk kiezen.
nou is het zo dat de kiezen die ik heb "hun beste tijd" ondertussen wel hebben gehad en moeten er stappen worden ondernomen.
het bijkomstige kostenplaatje schrikt mij erg af!
wat zijn de mogelijkheden; een kunstgebit of brug of....?
er zijn geen andere kiezen aanwezig onder het melkgebit helaas.
zou dit als een bepaalde afwijking gezien kunnen worden zodat er meer vergoed zal worden door de verzekering?
is het ook mogelijk om de behandeling plaats te laten vinden in het ziekenhuis want ik heb gehoord dat je dan over het algemeen gesproken meer vergoed krijgt dan bij de tandartspraktijk zelf...

hopelijk kan iemand me meer informatie verschaffen!!!
Newtan

In het algemeen is het zo dat je eigen tandarts er het meest mee kan. Die kent de situatie'.
Pak het zo aan:
Stap 1: mis je de kies als hij er uit valt?
Stap 2: hoeveel is je eigen budget?
Stap 3: kijk of je een uitneembare prothese wilt, al is het maar voor een tijdje.
Stap 4: laat van de mogelijke 2 oplossingen die het meest in aanmerking komen twee begrotingen maken door de tandarts.
Stap 5: vraag van de 2 begrotingen wat de verzekering eraan bij kan dragen (valt wel eens tegen).
Stap 6: vraag of de verzekering een speciale clausule kent over 'agenesie', c.q. het geen opvolger hebben van een melkkies.
Stap 7: neem een besluit.

Er zijn overigens wel 5 verschillende oplossingen voor ontbrekende kiezen. Een ervan is niets doen.
ma, 09/29/2008 - 20:17 Permalink
heidie79

wat fijn om te weten wat de benaming hiervan is! agenesie dus, dat maakt het vinden van informatie waarschijnlijk ook een stuk gemakkelijker.

ik heb zover ik me kan herinneren maar 1 á 2 kiezen gewisseld, verder zijn het nog de "melk kiezen" ook heb ik geen verstandkiezen die door zijn gekomen of nog staan te wachten.

het is erg moeilijk om een beslissing te nemen en heb over twee weken een afspraak bij mijn tandarts om een behandel plan samen te stellen. wil graag weten wat de mogelijkheden zijn en ik zie erg op tegen de prijs die er aan vast zit! laat staan dat ik sta te springen voor de behandelingen zelf natuurlijk...
di, 09/30/2008 - 10:51 Permalink