abonnement tandarts (nalatigheid gepensioneerde tandarts)

Author:
Sonneke1975
Posted:
zo, 10/05/2008 - 00:29
Ik hoop dat ik mijn berichtje bij de goede topic plaats.

De laatste jaren (16 jaar) weinig aan mijn tanden gehad, maar sinds december 2007 (en de laatste 5 weken) geregeld bij de tandarts in de stoel doorgebracht. Van verstandskiezen trekken, gaatjes, een onsteking tot 2 zenuwbehandelingen toe. Ik hoop er nu voor de komende jaren toch wel weer vanaf te zijn.

Nu mijn vraag: ik ben niet de enigste patient van deze tandartspraktijk die in 1 x overal last van heeft. Mijn ouders en een aantal mensen die ik de laatste maanden tegen ben gekomen klagen hier ook over. Nu is het zo dat onze oude tandarts met pensioen is gegaan en het nu (zeker zo) lijkt dat de tandarts niet echt goed zijn best gedaan heeft!? Dit klinkt misschien heel rot, maar dit denk ik dus doordat er meerdere mensen aan het klagen waren over dat ze nu van alles hadden en ook al meerdere keren bij de nieuwe tandarts terug moesten komen met allerlei oud zeer. Het leuke hiervan is dat de verzekering (in mijn geval de VGZ en ik heb basis tand) maar tot max. € 500,- vergoed en ik daar door de behandelingen die ik heb moeten ondergaan (om weer pijnvrij te zijn) wel het dubbele aan kwijt ben, HEEL DUUR JAAR DUS!!!

Is hier iets tegen te doen om alsnog een klacht in te sturen (met misschien meerdere mensen) om zo te proberen toch nog een gedeelte van mijn niet vergoede behandelingen terug te krijgen door nalatigheid??

Alvast bedankt voor een (hopelijk positieve ;-)) reactie.

Groetjes,
Sonneke
Newtan

Het staat er niet zo heel duidelijk, maar ik neem maar even aan dat jullie tegenwoordig een nieuwe tandarts hebben en dat het nu lijkt alsof de oude zijn best niet heeft gedaan.

Laat ik eens de andere kant belichten. Onlangs ben ik binnen de stad verhuisd en is mijn oude tandarts-buurman van mijn oude praktijk verder gegaan met 'mijn' oude patienten. De mensen schrokken zich een hoedje. Ineens moesten er allemaal vullingen overgemaakt worden en waren er kronen nodig enzo. Dus die mensen zijn voor de zekerheid even bij een derde collega langs gegaan, of alsnog naar mijn nieuwe praktijk overgestapt. Misschien snap je het al: mijn oude buurman heeft op z'n zachtst gezegd een andere visie : kwantiteit in plaats van kwaliteit. Het werk wat hij doet is goed, maar hij heeft inmiddels een reputatie.

Ik zeg niet dat jullie nieuwe tandarts aan het graaien is. Maar soms is het handiger om de overgang wat charmanter te laten verlopen
zo, 10/05/2008 - 11:40 Permalink
vV

kostentechnisch ligt het altijd lastig om zaken vergoed te krijgen, alleen, indien klacht gegrond, de extra kosten die gemaakt moesten worden. Dat een oude vulling wat laat vervangen is betekent niet dat de vervangingskosten nooit gemaakt zouden zijn. Altijd vervelend dat het in 1x gaat (dat is ook nog iets anders dan dat het in 1x moet...oftewel: waarom is er bv niet gespreid in behandelingen? echt noodzakelijk werk eerst, daarna volgend jaar de rest?? Was trouens aan u geweest om die grens aan te geven aan de hand van de ongetwijfeld vooraf gemaakte begroting, en even te overleggen met de tandarts. ). Een klachtencommissie kijkt niet naar maximum vergoedingen per jaar. verzekeringsvoorwaarden maken nu eenmaal geen deel uit van een klachtenbehandeling.
zo, 10/05/2008 - 12:35 Permalink