hi ik ben 20 en ik zit al heel m'n leven met een groot probleem namelijk me onderste tande
2 middelste onderste snijtanden zijn nooit uitgevallen en zijn dus nog steeds in melktandfase. er zitten ook geen tanden onder om te uit te duwen. verder heb ik ook nog 2 melkmolaren zonder volwassen tanden eronder. maw ik heb 4 permanente melktanden in me onderkaak. in me bovenkaak is alles perfect. de melk molaren zijn nu niet zo'n probleem, niemand ziet ze en ze storen me ook niet. ze zouden nog goed zijn voor 30j. maar dus de middelste ondersnijtanden zijn het grote probleem. ik durf haast me mond niet open te doen als ik spreek. heel irritant en remt me erg af in het leven.
zie foto
bovenaanzicht
iemand die me leven beter kan maken?
danku
2 middelste onderste snijtanden zijn nooit uitgevallen en zijn dus nog steeds in melktandfase. er zitten ook geen tanden onder om te uit te duwen. verder heb ik ook nog 2 melkmolaren zonder volwassen tanden eronder. maw ik heb 4 permanente melktanden in me onderkaak. in me bovenkaak is alles perfect. de melk molaren zijn nu niet zo'n probleem, niemand ziet ze en ze storen me ook niet. ze zouden nog goed zijn voor 30j. maar dus de middelste ondersnijtanden zijn het grote probleem. ik durf haast me mond niet open te doen als ik spreek. heel irritant en remt me erg af in het leven.
zie foto
bovenaanzicht
iemand die me leven beter kan maken?
danku
Re: Groot probleem! oplossing iemand?
Alvast bedankt voor de snelle reactie. Ik waardeer het ten sterkste.
echter ben ik niet zo thuis in tandartstaal. wat bedoel je met een "schildje"?
nogmaals bedankt!
zal ik doen.
intussen al naar een 3-tal tandartsen geweest en die weten allemaal niet wat ze er mee moete doen
er is te weinig plaats voor implantaten, meer plaats maken via beugel zou mijn perfecte beet verknoeie en ik zou last krijgen van m'n kaakgewrichten, als ze er stukjes op zetten van boven zou ik ze wrs afbijten..
echt hopeloos
Wie heeft je dat verteld dan?
een orthodontist. me tandarts verwees me daar naar toe
Ze staan nog perfect vast hoor, net zoals m'n andere twee melktanden.
Ik zal het eens voor leggen aan m'n tandarts
bedankt allemaal voor jullie hulp!
op hoop van zege
composiet = facings?
of bedoel je er gewoon 2 stukjes opzetten? die oplossing hebben we al bekeken en de tandarts was bang dat ik het zou afbijten
die oplossing met de facings, hoe hadden jullie dat in je gedachten? ik ben niet echt thuis in tandarts praktijken
Waarom uw tandarts deze optie niet gewoon probeert snap ik niet zo..Geen garantie nee, maar niet geschoten altijd mis..Als hij/zij goed de best doet zie ik geen reden waarom dit niet zou lukken overigens..
ah ok bedankt!
thx voor de hulp, ik zal deze nieuwe oplossing eens voorleggen aan me tandarts.
ik houd jullie zeker nog op de hoogte!
nogmaals bedankt! :smt006
Iemand een idee?
Plz?
danke
Nu kom je trouwens met een heel andere vraag dan eerst, wat wil je nu zelf precies??
wrs facings :wink:
maar dat is maar tijdelijk zoals je zegt (in mijn familie zit er iemand v 48 met nog intacte melktand).. ik hoop tegen dat ze het niet meer uithouden al ver genoeg staan in de tandheelkunde
1 tand er tussen pleuren? heb erg veel schrik van een implantaat.. effe bore en snijden :smt010 :x
ik zet deze bewust niet openbaar