Welke tandarts of kaakchirurg kan mij helpen! SPOED!

Author:
jill_25
Posted:
ma, 10/06/2008 - 07:56
Hallo allemaal,

Ik heb al jaren veel kies en tandpijn en mn tandarts kan gewoon niks vinden.
volgens hem klem ik heel erg en dus heb ik een (is vrij nieuw) spalk gekregen die ik op mn voortanden moet klikken...helpt voor geen meter! ook ben ik zwaar epilepsie patient en volgens de weekendtandarts waar ik zaterdag was (k heb een geirriteerde zenuw, door de epilepsie!) zijn er 3 oplossingen: 1: gewoon pijnstillers blijven slikken (door die dingen heb ik nu zelf bloed in mn ontlasting. k slik het al tijden en kan niet zonder) 2: mn gebit laten ontzenuwen zodat de zenuwpijn weg is of 3: een kunstgebit. volgens hem gaat van epilepsie je gebit finaal naar de filisteinen. dan kunnen ze uit voorzorg (net zoals ze dat bij MS patienten vaak doen) mn tanden er toch beter uithalen? mij interesseerd het niet...echt niet! als ik maar van de pijn af ben! en het gaat hier niet om een beetje pijn, en ook niet op 1 plek, nee mn hele gebit (voornamelijk mn kiezen en hoektanden) en dan constand het gevoel alsof je zilverpapier op je vullingen krijgt.
zijn tandartsen dan zulke sadisten dat ze patienten met zulke pijnklachten gewoon rond laten lopen met pijn?
en maar zeggen "gewoon pijnstillers nemen" ja daag! ik ben maagpatient en van pijnstillers kun je op lange duur maagbloedingen, nierproblemen(ook van paracetamol), en leverproblemen krijgen! en dan heb ik het niet over jaren, nee over langer gebruik dan een paar maanden. mijn huisarts vind het ook niet meer kunnen.
ik overweeg zelfs uit wanhoop om uit het leven te stappen, dat zegt genoeg over de ernst toch?
is er nou helemaal geen tandarts die mij kan helpen?
en begin nou alsjebliefd niet over psychische problemen bla bla bla, want dat is makkelijk afschuiven.
dit komt puur door de epilepsie (ik heb veel grote aanvallen) waar ze op dit moment weinig aan kunnen doen omdat ik een complexe vorm heb die moeilijk te behandelen is. het is mijn lichaam, mijn gebit, en als ik zelf de keuze maak voor een kunstgebit, moet dat mogelijk zijn, punt! ik vraag er niet zomaar om (daarbij heb ik gigantische vrees voor de tandarts!)
zijn er nog meer oplossingen mischien? en als mn tanden en kiezen ontzenuwd worden, kan zo`n zenuw helemaal verdoofd worden? of voel je de behandeling? (pijn bedoel ik)

Groetjes een wanhopige moeder van 2 kleine kindjes (Jill)
Newtan

Je klemt waarschijnlijk behoorlijk tijdens die aanvallen.
Kun je je voorstellen dat je dan bloeduitstortingen tussen de wortels en het bot veroorzaakt?
Het duurt even voordat dat genezen is. Weekje is niks.
Als je binnen die tijd een nieuwe aanval krijgt, heb je de bloeduitstortingen zó weer.

Zo'n gebitje op de voortanden, is dat alleen op de voortanden, zo'n harde?
Zelf maak ik in jouw geval het liefst een zachte over de hele bovenkaak.
Dat helpt je tijdelijk.

Wortelkanaalbehandelingen helpen eigenlijk niet zo goed. Heb je daar ervaring mee?

Wat helpt beter?
- Epilepsiemedicijnen, heb ik weinig verstand van.
- Fysiotherapie. Tegen de spierpijn in je kaken en nek.
- Gezonde voeding. Is vaak goedkoper dan het nepvoedsel dat uit een pakje haalt.

Sterkte :smt020 :smt006
ma, 10/06/2008 - 20:05 Permalink
jill_25

Ik ben vandaag bij de tandarts geweest en ik moet Donderdag om 15:15 bij de kaakchirurch zijn voor een consult.
Het is drastisch, maar wij zijn het er toch over eens geworden dat een kunstgebit voor mij de oplossing is om van de pijn af te komen. Aangezien mn gebit helemaal kapot gaat van de aanvallen straks is dit een voorzorgsmaatregel. :smt006
Mijn tandarts heeft het verzoek met pijn in zn hart doorgebeld (aangezien ik een gezond en mooi gebit heb, en nog maar 26 jaar oud ben), en ik ben ongelovelijk blij! maar tegelijkertijd ook bang natuurlijk (voor de operatie en de napijn). Eindelijk ben ik straks verlost van mn pijn! en ook nog eens onder narcose (i.v.m mijn epilepsie).
Ik kon hem wel om zn nek vliegen, zo blij was ik! (niet gedaan hoor :wink: )
Ik ga wel voor implantaten kiezen aangezien ik het gebit er binnen 10 sec. uit moet kunnen halen als ik een aanval voel aankomen, en dat lukt niet als je je gebit net vast gelijmd hebt! (dit weet ik van andere kunstgebit-dragers) :roll:
Ik wou het jullie toch even vertellen. Er zijn dus toch tandartsen die menselijk zijn gelukkig :D

Groetjes Jill
di, 10/07/2008 - 18:00 Permalink