In September heb ik een stap gezet die ik al jaren geleden had moeten zetten.
Ik ben voor het eerst weer bij een tandarts geweest, ik ging al 7 jaar niet meer heen en dat heeft (in combinatie met een van nature zwak gebit en 2 zwangerschappen) ertoe geleid dat er nu 9 elementen getrokken moeten worden, voornamelijk kiezen maar ook 2 tanden.
Hierna gaan ze verder kijken, er moeten gaatjes gevuld worden en er zal 1 brug geplaatst moeten worden.
Wellicht komen er in de toekomst nog vervangers voor de kiezen die nu getrokken worden maar dat heeft niet de hoogste prioriteit (en het hangt ook af van de kosten, heb helaas geen geldboompje in de tuin staan), eerst moeten de rotte en afgebroken kiezen eruit en daarna die voor mij zo belangrijke brug waardoor ik weer een beetje toonbaar door het leven kan.
Het bezoek aan de tandarts is me op zich best meegevallen (Praktijk Kamphuis in Holten, een hele lieve geduldige vrouwlijke tandarts), en ik ben dan wel een angstpatient maar de schaamte speelde op het eind een grotere rol dan de angst en over die schaamte ben ik nu iets heen.
A.s. maandag heb ik mijn afspraak staan bij de kaakchirurg en als ik het goed begrepen heb gaan ze de elementen in 2 sessies verwijderen onder plaatselijke verdoving.
ik heb voor die dag en de dag erop oppas geregeld voor de kinderen want ik denk niet dat ik me erg fijn zal voelen.
Ik zit alleen nog met het vervoer van en naar de kaakchirurg, het is een half uurtje met de auto en ik vraag me af of ik zelf zal kunnen rijden na het trekken van 4 of 5 elementen.
Heb niet echt iemand die mee kan, is het openbaar vervoer mischien een beter idee? (alhoewel, dan ben ik wel langer onderweg).
Ik ben voor het eerst weer bij een tandarts geweest, ik ging al 7 jaar niet meer heen en dat heeft (in combinatie met een van nature zwak gebit en 2 zwangerschappen) ertoe geleid dat er nu 9 elementen getrokken moeten worden, voornamelijk kiezen maar ook 2 tanden.
Hierna gaan ze verder kijken, er moeten gaatjes gevuld worden en er zal 1 brug geplaatst moeten worden.
Wellicht komen er in de toekomst nog vervangers voor de kiezen die nu getrokken worden maar dat heeft niet de hoogste prioriteit (en het hangt ook af van de kosten, heb helaas geen geldboompje in de tuin staan), eerst moeten de rotte en afgebroken kiezen eruit en daarna die voor mij zo belangrijke brug waardoor ik weer een beetje toonbaar door het leven kan.
Het bezoek aan de tandarts is me op zich best meegevallen (Praktijk Kamphuis in Holten, een hele lieve geduldige vrouwlijke tandarts), en ik ben dan wel een angstpatient maar de schaamte speelde op het eind een grotere rol dan de angst en over die schaamte ben ik nu iets heen.
A.s. maandag heb ik mijn afspraak staan bij de kaakchirurg en als ik het goed begrepen heb gaan ze de elementen in 2 sessies verwijderen onder plaatselijke verdoving.
ik heb voor die dag en de dag erop oppas geregeld voor de kinderen want ik denk niet dat ik me erg fijn zal voelen.
Ik zit alleen nog met het vervoer van en naar de kaakchirurg, het is een half uurtje met de auto en ik vraag me af of ik zelf zal kunnen rijden na het trekken van 4 of 5 elementen.
Heb niet echt iemand die mee kan, is het openbaar vervoer mischien een beter idee? (alhoewel, dan ben ik wel langer onderweg).
Re: EIndelijk stap gezet, volgende week naar de kaakchirurg
Ik heb vorige maand in een keer 4 kiezen laten trekken waaronder 2 verstandskiezen. Heb hier totaal geen last gehad, van de behandeling zelf niet en daarna ook niet. Ben daarna gelijk weer gaan werken en paracetamol had ik niet nodig.
Maar de een heeft er heel veel last van en de ander totaal niet.
Ik wens je veel succes, komt allemaal goed!!
Bij een Narcose is dat echt niet te doen, dat is nog gevaarlijker dan dronken achter het stuur.
Ik heb zelf meerdere keren een behandeling laten doen in Kerkrade onder lokale verdoving om
daarna met een slapende lip en tintelende neus vrolijk de 150km naar huis te rijden in mijn autootje...
Ik ben niet weg van narcose.
Ik kreeg al als tip om er goed uitgerust en met een goed gevulde maag heen te gaan en uit voorzorg wat paracetamol te nemen.
te eten is het ook handig om een sportdrankje mee te nemen en een rietje.
Met een nog verdoofde mond kun je dan toch nog redelijk makkelijk
wat drinken en koolhydraten/druivensuiker binnenkrijgen...
Ik hou me maar vast aan het idee dat ik er morgenavond i.i.g. vanaf ben.
Ik moet linksonder 3 elementen laten trekken, linksboven 2, rechtsonder 2 en rechtsboven 2.
Het zijn 7 kiezen (of beter gezegd overblijfselen van kiezen) en 2 gedeeltelijk afgebroken tanden.
De iPod, dextro en zakdoeken liggen klaar, hoop dat ik nog een oog dichtdoe vannacht!
Heeeeel veel succes, morgen.
En dan ook nog eens supertrots opjezelf bent, maar dat zijn we toch al omdat je de stap hebt durven nemen.
Heel veel succes morgen toegewenst.
Om half 11 was het zover en het is me opzich (nog) niet tegengevallen.
De verdoving werkt nu natuurlijk nog dus hoe ik me vanavond en morgen voel daar valt nog niet veel over te zeggen.
Ik kan er wel een weekje last van hebben volgens de assistente en ik moet tillen en bukken in het begin zien te vermijden.
Volgende afspraak staat gepland eind november, dan is links aan de beurt.
Vanaf dan kan ik terug naar mijn tandarts en gaan we verder kijken (als het meezit kan ik dan in december mijn verzekeringsgeld opmaken (heb nog 400 wat ik kan opmaken) en in januari eventueel verdere dingen laten doen.
Whew...ben wel opgelucht zeg, de kaakchirurg was een rustige vriendelijke man, de assistenten leefden ook mee.
Ik heb geen preek gekregen (ik ben nogal fobisch voor commentaar en toespraken op dit gebied, mijn oude tandarts had daar een handje van, dat was ook 1 van de redenen waarom ik zolang niet gegaan ben.)
Ben superblij en trots op je en meid ook al krijg je last als de verdoving uitgewerkt is dit heb je achter de rug en die kiezen/tanden kunnen je geen pijn meer bezorgen.
Hardstikke fijn te horen dat de TA en de Assistenten rustig en begripvol waren en de volgende keer gaat t je ook weer lukken.
Goed gedaan :smt038
Ik zie er neit meer zo erg tenenop, de kant die gedaan is voelt nu zoveel fijner (en pijnlozer), ik hoop wel dat mijn kaak minder gaat zwellen deze keer.