ik had in mei helse pijn.Mijn ta vond het niet onmiddellijk het probleem.Ik had echter bovenaan pijn!
Na 1 maand pas bleek bij een second opinion de boosdoener onderaan te zitten. Na 2 wkb was ik er vanaf.
Af en toe voelde ik iets achteraf, maar ik hechtte er weinig belang aan.
Sinds vorige week kreeg ik een sterker gevoel, en bij warm eten ECHT PIJNLIJK!! Terug een gevoel vnl
bovenaan.
TA zegt dat ie niks ziet op de foto, ook geen caries. Hij houdt het op wortelgevoeligheid??
Maar is er meer aan de hand?? Dat is toch niet normaal, zoveel pijn bij een warme maaltijd, eten van een lauwe toast,..
Zou dat een wortelpuntontsteking kunnen zijn na 5 maand??? Mijn tandarts ziet het niet!
Alweer heb ik een 2de opninie gevraagd, ik kan er volgende week naartoe.
Heeft iemand tips?
DANK
Na 1 maand pas bleek bij een second opinion de boosdoener onderaan te zitten. Na 2 wkb was ik er vanaf.
Af en toe voelde ik iets achteraf, maar ik hechtte er weinig belang aan.
Sinds vorige week kreeg ik een sterker gevoel, en bij warm eten ECHT PIJNLIJK!! Terug een gevoel vnl
bovenaan.
TA zegt dat ie niks ziet op de foto, ook geen caries. Hij houdt het op wortelgevoeligheid??
Maar is er meer aan de hand?? Dat is toch niet normaal, zoveel pijn bij een warme maaltijd, eten van een lauwe toast,..
Zou dat een wortelpuntontsteking kunnen zijn na 5 maand??? Mijn tandarts ziet het niet!
Alweer heb ik een 2de opninie gevraagd, ik kan er volgende week naartoe.
Heeft iemand tips?
DANK
Re: NA 5 MAAND TERUG PIJN NA WKB??
In dit geval zou het een barstje kunnen zijn. Die zijn beslist niet makkelijk te vinden. En als er een vulling tegenaan zit al helemaal niet.
En als je tandarts twijfelt, mag hij dan wel alvast een proefboring doen? Dan moet hij wel redelijk zeker van z'n zaak zijn, denk ik.
En wat is er dan in geval van een barstje gebeurd met het eten?
Verder gegaan? Zou zomaar kunnen.
Dan zit het nu wat dichter bij de zenuw. En komt er makkelijker iets warms tegen die zenuw.
Maar misschien is het wat anders, b.v een overleden zenuw. Ook niet makkelijk te vinden zonder een beetje meer zekerheid.
Moeilijk te zien zo.
Ik zie het niet zitten om nog maandenlang zo rond te lopen...
Ehh. Veel ervaring. En een bijthoutje, lucifertje, of ballpoint of, wat tandartsen hebben, zo'n dun siliconen zuigertje. Bijt daarop. je kunt dan per knobbelpunt van de kies beoordelen of er een breukje zit.
En 5 minuten geduld. Een beetje vakman/vrouw kan dat.
Misschien een tip voor jouw tandarts. Maar dat weet hij vast al :smt003
Nog 1 vraagje; wie behandelt een wortelbreuk? De tandarts, stomatoloog, endodontoloog?
Ik woon zelf in Belgie... Is het de ta die je doorverwijst? Of beslis je dat zelf?
Veel dank!