Niet bang voor pijn maar wel voor de Tandarts

Author:
Joepie29
Posted:
do, 10/16/2008 - 08:08
Hallo,

Ik ben niet zo zeer bang voor de pijn van een behandeling maar wel voor te reactie van de tandarts, na ongeveer 14 jaar niet te zijn geweest(nare ervaring na wortelkanaalbehandeling)
is mijn gebit een puinhoop. Mij Ta was vroeger niet zo aardig en had altijd kritiek, en dat is niet erg maar wel als ie zegt:"kom je nu voor de contoles of alleen als je BEK pijn doet?"
Ik ben dus daarna nooit meer geweest met alle gevolgen van dien, 6 zwangerschappen hebben ook niet meegeholpen aan de staat van mijn gebit, bij elke zwangerschap brak er een tand of kies af,
Mijn vriend was wel altijd trouw geweest maar is 2 jaar geleden een afspraak vergeten en vanaf toen niet meer geweest, Hij heeft een sterk gebit van zichzelf maar dacht dat het nu vol gaten zat en wilde eerst de zaak oplappen voor hij weer naar de controles ging(bang voor reactie)
Gisteren zijn we samen naar schuite in R'dam geweest en zijn daar heeeeeeel vriendelijk ontvangen. perfect personeel en een ongedwongen sfeer!! Na uitgeeidde controle bleek dat vriend maar 3 gaatjes had, en bij mij (had wel bedacht dat ik een volledige prothese moest) Ik krijg boven een volledige prothese maar mijn voorste ondertanden waren nog heel goed en cariesvrij!! en zelfs wit!, dat wordt dus een frame.
4 nov is de grote dag en dan gaan wij naar R'dam (ik onder narcose) om met een starlende tandpasta-smile weer naar huis te keren,

JOEPIE!!
jeetje2008

Ik herken je verhaal helemaal, ook ik ben voor de pijn niet echt bang maar was wel bang voor de reactie van een tandarts op mijn begit (ruim 7 jaar niet geweest en 3 zwangerschappen).
Na 7 jaar heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik een rustige en lieve arts gevonden.
Gelukkig begon ze niet te preken, mijn oude tandarts had ook altijd commentaar.

Afgelopen maandag heb ik rechts een aantal kiezen laten trekken door de kaakchirurg en in november is links aan de beurt.
Daarna wordt verder gekeken naar een oplossing voor mijn bovengebit (waarschijnlijk een brug en/of frame) omdat ik in het bovengebit 1 tand en mijn 1e kies mis en worden gaatjes gevuld etcetc...

Ik kijk er ook naar uit om weer voluit te kunnen lachen!
De tandarts en kaakchirurg zijn me tot nu toe enorm meegevallen.

Veel succes 4 november!
do, 10/16/2008 - 09:03 Permalink
Joepie29

Nou, het is gebeurt!
Het werd niet 4 nov. maar ik moest de afspraak verzetten naar 2 dec. Ik ging lekker slapen en werd 3 sec. later wakker met mijn nieuwe protheses. Ik kan niet zeggen dat ik geen last van napijn had maar het viel echt mee. van de wonden op ich heen last alleen van mijn kaken en tong. ze hebben flink moeten wrikken om mijn afgebroken kiezen eruit te krijgen.
het resultaat is geweldig!
vandaag ben ik nog op wondcontrole geweest en hebben ze mijn mond gespoeld, mijn man onderging meteen een behandeling, 1 kroon en 3 grote gaten vullen! Hij was helemaal in z'n nopjes want behalve de prik van de verdoving heeft hij totaal niets gevoeld!! dat was bij z'n eigen ta wel anders!
Schuite is een aanrader voor iedereen die angst heeft voo de tandarts of graag onder narcose veel werk in een keer wil laten doen!
BEDANKT
wo, 12/03/2008 - 20:45 Permalink
Joepie29

@ Alwiene

Ik ben idd een stuk geruster! afgelopen woensdag zijn de protheses weer even aangepast en ik kan ook alweer aardig wat eten! (enigzins jammer want ik had stiekem gehoopt dat de beroemde feestdagenkilootjes mijn dit jaar voorbij gingen vliegen!)
Wij blijven ook gewoon bij Schuite voor de controles met ons gezinnetje ondanks dat het 150 km rijden is voor ons.
Mijn man is woensdag weer geholpen en dit keer zonder verdoving! Ook dit was heel goed te doen zegt hij. De ta was gewoon heel voorzichtig en neemt ook echt de tijd!
Wij zijn iig errugggg blij!
do, 12/11/2008 - 17:18 Permalink