Heb ik een vraagje: Ik heb een nieuwe kroon geplaatst gekregen, heel mooi en ook blij mee.
Op de rekening staat een T82 Gingivectomie per element genoteerd. Naar mijn weten heeft hij niet mij tandvlees chirurgisch verwijderd of weggesneden, het enige wat hij gedaan heeft is met een rood touwtje met een vieze smaak mijn tandvlees naar achter geduwd, auw. Of is dit de gingivectomie? Snap er nix meer van.
Hoop nog een reactie te krijgen.....super deze site trouwens maakt een hoop duidelijk
Groetjes Anna
Op de rekening staat een T82 Gingivectomie per element genoteerd. Naar mijn weten heeft hij niet mij tandvlees chirurgisch verwijderd of weggesneden, het enige wat hij gedaan heeft is met een rood touwtje met een vieze smaak mijn tandvlees naar achter geduwd, auw. Of is dit de gingivectomie? Snap er nix meer van.
Hoop nog een reactie te krijgen.....super deze site trouwens maakt een hoop duidelijk
Groetjes Anna
Re: T82 code op rekening: Gingivectomie wel of niet uitgevoerd?
Zou al je rekeningen maar eens goed door nemen.
En dan maar afvragen waarom tandheelkunde zo duur is.
Is dit juist? Ik dacht dat gingivectomie altijd met een mes, laser of elektrotoom ging en niet met een boor.
Maar goed, op blz. 39 van dit document:
http://www.umcn.nl/userfiles/other/Handleiding_CDT.pdf
kom je wel de tekst "chirurgie paro" tegen met een aantal boortjes...
Maar gebruik hiervan is toch geen T82?
Dit is een kwestie van gebrek aan tijd voor een uitleg. Maar die tijd is dan waarschijnlijk opgegaan aan het weghalen van het bot :roll:
Maar het kán natuurlijk ook zo zijn dat robinson gelijk heeft.
En wij doen dat met een boortje en een daarna heleboel spul om het bloeden weer te stoppen. Veel extra werk, mag je best weten.
Is er verder nog meer mis met de kroon, of heb je alleen financiële stress?
Of nog erger: blijkt de verzekeraar niet zo goed als gedacht?
Racestiptine of aluin, of weet ik veel wat voor chemisch spul en in gedaan wordt. Met 5 minuten is er geen drupje bloed meer te bekennen :) En heb je nog 3 dagen last van een branderig gevoel in je kies :x