na 4 maand zenuwbehandeling

Author:
enomis
Posted:
di, 08/26/2008 - 18:44
hallo,

ik ben hier nieuw op dit forum.4 maanden geleden ben ik bij de tandarts geweest en hebben ze twee verstandskiezen boven eruit getrokken en twee kiezen linksonderachteraan gevuld. De verstandskies linksboven zat behoorlijk vast en had een kromme wortel, er is toen ook een stukje kaak meegekomen.
Twee weken later werd ik ineens wakker met een verdoofd gevoel over de linker kant van mijn gezicht. Vanaf dat moment kreeg ik vage klachten. Niet echt hoofdpijn, maar een zeurend gevoel over de linkerkant van mijn gezicht. Soms vanuit mijn oor naar mijn neus, soms vanuit mijn oor naar mijn oog (rondom mijn oog, soms voelde het echt in mijn oog). Na een tijd weet je niet meer waar het weg komt. Het is heel zeurend. Soms voelt het als een druk bij mijn slaap en net boven mijn oor. Soms straalt het ook uit naar de nek. Ik ben er ook mee naar de huisarts geweest omdat ik me de engste dingen in mijn hoofd haalde (zelfs dat er een tumor zou zitten was ik bang voor). De huisarts zei dat het mogelijk een aangezichtspijn was dat door de kies of verdoving is ontstaan.
Nu ben ik deze week terug gekomen en is er een zenuwbehandeling uitgevoerd in de kieslinksonder (op de foto was niks te zien, maar toen de kies opengemaakt werd zag hij dat er maar één kanaaltje bloedde en dat ie ws al aan het afsterven was)
Nu maak ik me nog steeds bang dat ik iets engs heb. De tandarts denkt dat die vage klachten ws komen doordat ik mogelijk klem snachts en mijn tanden waren ook behoorlijk gesleten. Ik heb al die maanden mijn linker kant niet gebruikt met kauwen. Ik hoop zo dat het na die zenuwbehandeling beter wordt, want ik maak me nog steeds heel bang.herkent iemand dit?

groetjes enomis
enomis

wat jammer dat er op alle topics gereageerd wordt, maar niet op deze.

:-?

ik moet na een aantal wkb maandag weer heen. hij is nog nog niet definitief gesloten, want hij is nog ontzettend gevoelig. trekt nog steeds door naar mijn oor en soms naar de keel.

na een aantal behandelingen bij de fysio is de pijn in mijn hoofd links en oog met 80% verbeterd.

is er helemaal niemand die dit bekend voorkomt?
do, 10/23/2008 - 12:52 Permalink
kristin

Hoi,

Ik heb het ook meegemaakt na 2 WKB, leken maar niet echt te lukken.

Pijn zit echt een beetje in mijn kaak, soms bij het vooroverbuigen of plots hoofd draaien.

Wl je echt niet ontmoedigen, moet dinsdag ook terug voor een nieuwe WKB, wel bij een andere tandarts.
Vooral de kiezen (de achterste) lukken slecht bij mij.

Heb wel antibiotica gehad, maar is nu op en heeft toch niet zoveel resultaat gehad.
Wat wel hielp bij mij is 1 feldene per dag, een beetje tegen ontstekingen (ook gewrichtspijn), maar ja da kan je maar even nemen hé.

Laat maar weten hoe het je gaat.
Ik hoop dat het bij mij di deze keer eens lukt, want soms nog liever kies eruit.

Groetjes
Krisje
za, 11/01/2008 - 22:23 Permalink
guarana

Hoi enomis!

Heeft de tandarts/chirurg een neusproef bij je gedaan na een extractie uit de bovenkaak? e.g. dat hij je neus dichtknijpt en je vraagt om door je neus uit te ademen? (zou men eigenlijk altijd moeten doen bij een extractie in de bovenkaak)

Het is namelijk mogelijk dat er een kleine antrum perforatie ontstaat die niet helemaal merkbaar is bij een extractie uit de bovenkaak. Oftwel en zit dan een klein gaatje in het slijmvlies, en zo ontstaat er een open verbinding met de kaakholte waardoor je een ontsteking kunt krijgen nabij die holten. Op die wijze dat een bijholte ontsteking kan ontstaan, kans is gering, maar het is wel aanwezig.

Zeker als je er last van hebt bij het bukken en voorover buigen, kan een teken zijn van een drukverschil, dit komt door die open verbinding.

In alle gevallen: blijf er niet mee zitten en vraag om meer informatie c.q. foto's.
di, 11/11/2008 - 04:11 Permalink
enomis

bedankt voor de antwoorden :D

ik moet donderdag weer heen, er is inmiddels geloof ik 4 keer van dat spul in de kies gespoten (onderin links) en heb nog steeds geen definitieve vulling. het nare gevoel in mijn hoofd is gelukkig zo goed als weg, maar de kies is nog enorm gevoelig, ik kan er nog steeds niet op kauwen. er is toen wel een snuitproef gedaan, maar toen was dat goed. ik heb nog wel met bukken aan die kant een vreemd gevoel, achter in de keel en een beetje in het oor aan die kant.

ben heel benieuwd wat ie donderdag gaat doen, wel één voordeel aan dit alles is dat ik helemaal van mijn angst voor de tandarts af ben, het is inmiddels al zo gewoon dat ik weer heen ga dat ik fluitend heen ga.

groetjes enomis
di, 02/03/2009 - 12:01 Permalink