kies doet vervelend + verstandskies vraagje.

Author:
dingetje
Posted:
vr, 10/24/2008 - 00:48
ik heb een jaar geleden een zenuwbehandeling gehad op een kies, nu op dezelfde kies (een jaar later dus) heb ik weer zeurende pijn, het begon gisteren een beetje te mekkeren en ik dacht omdat het kwam omdat ik heel lang met mijn tanden op elkaar zat (vooral met die kies) en het irriteert een beetje. nu nog steeds doet het een beetje pijn, maar door mijn ervaringen met die kies weet ik dat het snel erger wordt.

een paar dagen nadat ik mijn zenuw behandeling had gehad voelde ik met mijn tong dat er een gaatje in die kies zat, maar ik had er geen pijn van omdat de zenuw weg is, binnen die jaar ben ik twee keer na de tandarts gegaan en die heeft daar niks over gezegd.

zou dit kunnen betekenen dat de zenuw niet echt dood is? of is het normaal dat je 2 dagen een beetje last van je kies kan hebben omdat je bijna de hele dag op hebt lopen knarsen?

--

ik had ook nog een vraag over mijn verstandskies, ik voel eentje aankomen rechtersonder (alle 4 de punten zijn als boven het tandvlees) en daar heb ik geen last van, maar aan de andere kant is er geen verstandskies die doorkomt, is dit normaal of is dit een teken dat de andere verstandskies niet goed doorkomt?

ik ben nu nog 16, dus ik zou denken dat die dingen genoeg de tijd hebben om door te komen.

antwoorden ontvang ik graag. :-)
Ukkie

Die kies waar die wortelkanaalbehandeling in gedaan is, zou ik niet weten wat je daar mee aan moet. Daar moet je denk ik even mee wachten op andere leden die het wel weten.

Even over die verstandskies: je bent nog jong, je verstandskies komt meestal tussen je 16de en je 18de, maar dat kan ook nog later zijn. Ook komt het vaak voor dat er 1 of meer verstandskiezen missen. Dit is niet erg! Ook komen ze meestal niet te gelijk door. Dus ik zou me er maar geen zorgen over maken. Zolang ze geen last geven. En misschien ben je wel zo iemand die dus 1 of meer verstandkiezen mist.
za, 10/25/2008 - 19:53 Permalink