harde of zachte knarsplaat?

Author:
johan900
Posted:
vr, 10/24/2008 - 02:15
tandarts raad een splint aan vanwege knarsen.Naar mijn idee beschermt deze toch alleen het gedeelte vh gebit waar hij overheen valt?Het niet beschermde gedeelte knarst dan toch verder op de splint?Is twee splinten dan niet beter dan een...Bv twee zachte bitjes...
vV

splint altijd 1 en altijd hard. anders is de ""therapie"" erger dan de kwaal...

Waarom denkt u het trouwens beter te weten dan uw tandarts?? Door het materiaal beschermt het ook de andere kant waar hij niet overheen valt, gewoon omdat ook een harde splint nog altijd zachter is dan de keizen. de splint is hetgeen slijt, niet meer de tanden en kiezen.
vr, 10/24/2008 - 17:24 Permalink
johan900

beste tandarts,ik heb 3 jaar een zacht bitje gedragen,ik twijfelde niet aan mijn tandarts .Daarna een tijdje een harde plaat waarvan ik niet kon slapen.Weer het zachte bitje gebruikt.Dat mijn kiezen eerder zouden kunnen afbreken doordat ze gevuld zijn met amalgaam en dus niet gewoon afslijten maar afbreken,is mij niet verteld.Ook alle ellende die ik op dit forum voorbij heb zien komen,geeft mij toch wel rede tot enige twijfel.En wat je vraag betreft:alleen de tandarts weet het beter....???
za, 10/25/2008 - 13:19 Permalink
vV

ik weet niet wie de zachte plaat heeft aangemeten, dat is in ieder geval zo is inmiddels al vele jaren bekend ""not done"". Daarnaast is het aanmeten van een knarsplaat natuurlijk alleen maar symptoombestrijding en geen echte therapie, daar is meer voor nodig, zoals de tandarts en patient beiden ongetwijfeld weten.
za, 10/25/2008 - 14:11 Permalink
johan900

waarom is het "not done"? wat doet een zacht plaatje verkeerd met mn gebit? Misschien weet mijn tandarts wat er aan therapie voor handen is,mij heeft ie daar met geen woord over gerept.Tandenknarssen kan,naar wat ik er over heb gelezen,vele oorzaken hebben.Misschien kun je zeggen wat voor therapie je bedoelt?Kan ik me daar op richten.
za, 10/25/2008 - 20:15 Permalink