Pijnlijke onder- en bovenkaak

Author:
Hans Meulenbrug
Posted:
wo, 10/29/2008 - 04:13
Hallo Allemaal,

Sinds een maand heb ik een pijnlijke kies links onder en boven. Ik was om verschillende redenen al weer vijf jaar niet meer bij een tandarts en een mondhygiëniste geweest.

De tandarts heeft een foto gemaakt. Er waren gaatjes te zien. Ook werd bij inspectie duidelijk dat ik een harde bijter ben en dat er meerdere elementen behoorlijk geleden, lees, afgebroken zonder, onder mijn culinaire uitspattingen, ik kou dus te hard.
Verder heeft de assistente tandsteen verwijderd met een ultra sonoor haakje. Vervolgens zijn de oude vullingen verwijderd en na wat boor en slijpwerk zijn de kiezen weer mooi gerestaureerd met bijna witte vulling.
Helaas heeft deze ingreep geen soelaas gebracht sterker nog niet alleen de kiezen maar nu ook de rest van de onder- en de bovenkaak zijn extreem koude gevoelig geworden. Het lijkt wel precies op de randen van tandvlees, tanden. De pijn trekt soms door tot aan mijn linker slaap/ Het lijkt wel als een spier loopt die volledig verkrampt.
Tot 6 keer per dag gebruik ik 1000 gram paracetamol om van de pijn verlost te worden en te blijven.

Een aantal berichten zijn uit 2006 dus ben ik nieuwsgierig of de klachten van mijn mede lotgenoten nu verholpen zijn.

Ik zie uit naar uw antwoord en meer nog naar een behandeling van de pijnklachten uiten het slikken van pijnstilling om.

Met een pijnijke groet,

Hans Meulenbrug
gollom

Komt mij heel bekend voor, alle tips mbt poetsen met sensodyne tandpasta etc helpen mij niet. De tandarts heeft ook al verschillende dingen gedaan, niets helpt.
Ik kan geen koud water, lucht, eten verdragen zelfs gapen is soms pijnlijk. Soms is het zo pijnlijk net als jouw ervaring dat het doortrekt in je slaap, of dat je er hoofdpijn van krijgt.
:cry:
Dus nog steeds zijn alle tips welkom! :D
wo, 10/29/2008 - 11:38 Permalink