Hallo,
Een maand of 2 geleden had ik al last van mijn kies, toen ben ik naar de tandarts gegaan omdat ik het idee had dat ik een gaatje had. Toen heeft hij gekeken en een rontgenfoto gemaakt, maar hij zei dat er niks aan de hand was met de kies zelf. Hij zei echter wel dat het gebied boven die kies (het sinusgebied) er anders uitzag dan normaal, dus hij zei dat de sinus aan het rommelen was.
Ik ben nu al enige tijd met homeopathische tabletten bezig om slijm "uit mijn kop" te krijgen, maar de pijn wordt niet minder.
Heeft dit tijd nodig, of moet ik teruggaan naar mijn tandarts?
Groetjes
Sabine
Een maand of 2 geleden had ik al last van mijn kies, toen ben ik naar de tandarts gegaan omdat ik het idee had dat ik een gaatje had. Toen heeft hij gekeken en een rontgenfoto gemaakt, maar hij zei dat er niks aan de hand was met de kies zelf. Hij zei echter wel dat het gebied boven die kies (het sinusgebied) er anders uitzag dan normaal, dus hij zei dat de sinus aan het rommelen was.
Ik ben nu al enige tijd met homeopathische tabletten bezig om slijm "uit mijn kop" te krijgen, maar de pijn wordt niet minder.
Heeft dit tijd nodig, of moet ik teruggaan naar mijn tandarts?
Groetjes
Sabine
Re: last van mijn kies, tandarts zegt: niks aan de hand?
Gr. Maurice
Een sinusitis kan zich inderdaad voordoen als kiespijn. Oorzaak van een sinusitis kan meerdere oorzaken, o.a. door een fikse verkoudheid of door een wortelpuntontsteking etc. De behandeling verschilt van antibioticum tot een sinusspoeling. Als je last blijft houden, kun je het beste een verwijzing vragen naar de kaakchirurg of KNO-arts. Tandartsen zien vaak alleen dat er iets aan de hand is met de sinus, maar daar houdt de kennis meestal ook op.
groet Irfan
Weet niet wat ik ermee aanmoet eerlijk gezegd. Wat kan een KNO-arts hier nou mee doen?
Wanneer doet de kies pijn?
Spontaan,bij kou/warmte,is de kies gevoelig met bijten?
Heeft de tandarts getest op fracturen in de kies?
De kies is gevoelig als ik op iets stevigs bijt (korstje brood bijv.), geen last van warmte of koude. De laatste keer toen de tandarts ertegen tikte met de achterkant van zijn krabbertje was het ook gevoelig.
Voor zover ik weet heeft hij ook gecontroleerd op fracturen inderdaad.