Gewoon worden aan blokjes...

Author:
Lindy321
Posted:
ma, 10/27/2008 - 10:37
Hoi,

Ik heb drie dagen geleden witte blokjes laten plaatsen. Momenteel heb ik er best wat last van; mijn boventanden staan nl. ver naar voren zodat de blokjes fel tegen m'n bovenlip aanschuren. Eten gaat nog steeds niet... Maar vnml. het psychologische effect heb ik wat onderschat. Ik voel me nu telkens onzeker als ik de deur uit moet... Ik zit momenteel echt in een dipje.

Is het echt zo dat je dit na een tijdje gewoon wordt? Want het vooruitzicht van ze 1,5 jaar te dragen, zie ik momenteel echt niet zitten :-(
panda2

Tja de eerste week is het erg wennen en heb je er last van na een week is de meeste pijn weg. Ook is het zo dat na een week de meeste mensen weten dat je een beugel hebt en kijkt niemand je meer aan en is het voor anderen al weer 'gewoon'. Na de controlles/stellen heb je niet meer zo een last als de eerste keer hoor. Na een aantal weken ben je totaal gewend en weet je niet anders meer. Ik heb mijn boven beugel nu ruim 10 maanden en mijn onder beugel nu bijna 4 maanden. Ik zou eerlijk gezegt even niet meer weten hoe het zonder was behalve dat ik het mis om alles te eten zonder dat alles tussen de draden komt te zitten! haha :D

Echt het is even wennen maar het komt echt goed en 1,5 jaar is zo voorbij en dan heb je een mooie lach! :smt003
ma, 10/27/2008 - 19:26 Permalink
Xalon

Een week verder zijn de meesten volledig gewend. En na het stellen komt deze last niet terug. De eerste week is het ergst.... daar heb je al de helft van gehad.

Ik had dit wel hoor, hele 1e jaar na het stellen weer vreselijke pijn voor 4 á 5 dagen.
di, 10/28/2008 - 15:44 Permalink
Lindy321

Bijna m'n eerste week achter de rug!
Ik begin het idd stilaan wat meer gewoon te worden. Ik heb alleen nog wat last van een schurend gevoel aan m'n bovenlip. Maar vooral het praten gaat nog moeilijk; het vergt veel energie en ik ben soms niet echt duidelijk verstaanbaar voor m'n gesprekspartner... Hopelijk betert dit in de toekomst?!
do, 10/30/2008 - 11:30 Permalink
Lois

Hoi Lindy,

Hou vol! De eerste weken baalde ik ook... van de pijn, van het "ding' in mijn mond en het gevoel dat iedereen van een kilometer afstand kan zien dat je een beugel hebt. Daarna ging er een knopje om: wat kan mij het eigenlijk schelen? Sindsdien ben ik er eigenlijk helemaal niet meer mee bezig. De pijn is dan ook weg en ik vergeet soms dat ik een beugel heb. :P

Enne, als je over een tijdje al resultaat gaat zien dan wordt het nog leuker :D Succes!
ma, 11/03/2008 - 11:35 Permalink