Twee weken geleden ben ik naar de mondhygiëniste geweest om mijn gebit te laten reinigen.
Mijn mondhygiëniste werkt met een laser.
Sinds een week heb ik bloedend tandvlees tussen twee kies-implantaten.
Met name tijdens het schoonmaken met ragertjes begint het te bloeden, het rageren is nu ook gevoelig. (ragertjes nr.5 op advies van de mondehygiëniste)
Deze week ben ik weer terug gegaan en heeft zij de ruimte tussen deze twee implantaten nogmaals schoongemaakt met de laser.
Nu hoorde ik van iemand dat er bij implantaten niet met de laser gewerkt mag worden.......
Is dat zo?
Heeft de laser dit bloedende tandvlees (wond?) misschien veroorzaakt?
Daarvoor was er namelijk niets aan de hand.
Ik vind het vreemd dat er na een dikke week nog helemaal geen verbetering is opgetreden en dat terwijl tandvlees zich in het algemeen toch redelijk snel herstelt.
Is er iemand die mijn vraagje kan beantwoorden?
Vriendelijke groet,
Christa
Mijn mondhygiëniste werkt met een laser.
Sinds een week heb ik bloedend tandvlees tussen twee kies-implantaten.
Met name tijdens het schoonmaken met ragertjes begint het te bloeden, het rageren is nu ook gevoelig. (ragertjes nr.5 op advies van de mondehygiëniste)
Deze week ben ik weer terug gegaan en heeft zij de ruimte tussen deze twee implantaten nogmaals schoongemaakt met de laser.
Nu hoorde ik van iemand dat er bij implantaten niet met de laser gewerkt mag worden.......
Is dat zo?
Heeft de laser dit bloedende tandvlees (wond?) misschien veroorzaakt?
Daarvoor was er namelijk niets aan de hand.
Ik vind het vreemd dat er na een dikke week nog helemaal geen verbetering is opgetreden en dat terwijl tandvlees zich in het algemeen toch redelijk snel herstelt.
Is er iemand die mijn vraagje kan beantwoorden?
Vriendelijke groet,
Christa
Re: Bloedend tandvlees tussen implantaten na laser-behandeling
Laat er nog eens naar kijken!
Wellicht weet de digitale tandarts meer?
Misschien kan de digitale tandarts een aanvulling hierop geven......ik wacht het af.
:smt006 Christa
Voorlopig dus even geen laser meer, ik maak het zelf een paar keer per dag goed schoon met ragertjes e.d. en met Vitint tandgel en mondspoeling.
Ik vind het alleen vreemd dat het na anderhalve week nog steeds zo pijnlijk is en het nog steeds bloed tijdens het rageren.
Normaliter geneest tandvlees toch vrij snel......?
Maar goed, geduld is een schone zaak!
:smt006 Christa
:smt001 Christa :smt006