ik zat voorheen bij een tandarts waarvan ik dacht dat hij niet goed was want hij deed me altijd vreselijk pijn, nu zit ik bij een andere praktijk maar daar doet het nog steeds vreselijk pijn en dan heb ik het vooral over verdoven, in de praktijk waar ik nu zit kunnen ze als je er om vraagt de verdoving verdoven dus met een wattenstaafje wat verdoving op je tandvlees. ik dacht beterrr maar het doet nog steeds vreselijk pijn, de pijn is bijna niet te verdragen. lig dan echt te shocken in de stoel en de tranen springen dan in me ogen. laat heb ik een kies laten trekken en ze kregen de kies in eerste instantie niet los. dus na heel wat ruk en trek werk was ie er eindelijk uit. maar wat er allemaal aan vooraf is gegaan nou een regelrechte nachtmerrie. heb diverse gaatjes die nodig gevult moeten worden maar ik durf gewoon niet in de stoel te zitten, de tandarts is heel vriendelijk en zegt ook als het pijn doet hoef je alleen maar je hand op te steken. hoe kan ik het bezoek aan de tandarts zo weinig mogelijk dramateus laten verlopen ? iemand tips ? moet weer een afspraak maken voor vullen en daar zijn ze wel een paar uur mee bezig en dan ook nog meerdere afspraken achter elkaar.
Re: waarom doet alles me zo'n pijn ?
Succes!
Als je die naald ziet dan kan je beter ophouden want dan doet het alleen maar pijn.
Daardoor is alles veel meer gespannen.
Meestal mag ik mond half open doen waardoor mijn wang gewoon ontspannen hangt.
Mijn tandarts pakt mijn wang vast en zet dan de verdoving.
Ik ben zelf geen grote held maar ik heb bij haar nog nooit een verdoving gevoeld. Okee op een klein prikje na dan maar meer niet.
Dus dat een verdoving het meest pijnlijke is aan de behandeling gaat voor mij niet op.
Als je je kunt ontspannen voor die paar seconde dan voel je ook minder pijn. Hoe meer je je spieren aantrekt, hoe meer pijn je voelt.
Makkelijk gezegd natuurlijk.
Als de tandarts bij mij een gaatje moet boren dan leg ik altijd een warme kruik op mijn buik.
Klinkt raar maar het werkt wel. Door de warmte op je buik raken je spieren in je hele lijf ontspannen. Voor de tandarts was dit nieuw maar nu zijn er meer patienten die met een kruik op de stoel liggen.
Baat het niet, schaad het niet.