Kosten controle kind van 2,5 jaar

Author:
mikadokids
Posted:
wo, 11/05/2008 - 20:56
Wij nemen altijd onze twee kinderen van 2,5 en 4 mee naar de halfjaarlijkse controle. Onze tandarts kijkt twee tellen met het spiegeltje in de monden van de kinderen en roept dat het er prima uitziet en dat ze goed hebben gepoetst. Ons zoontje van 2 jaar is zo verlegen, die doet amper zijn mond open voor de tandarts. Vervolgens mag ik voor beiden een periodiek onderzoek afrekenen á 19,10 euro. Ik vraag me eigenlijk af of dit terecht is. Ik heb zeker niet het idee dat hij serieus de gebitjes bekijkt van de kinderen. Kan ik hier bijvoorbeeld ook bezwaar tegen maken?
rixt

Als u in de zoekfunctie hier rechtsboven de woorden "periodieke controle kind" intypt, komt u bij een vraag die 25 april 2004 op dit forum gesteld is en die erg lijkt op uw vraag. Er hebben daar toen verschillende mensen op gereageerd. Misschien interessant om dit even te lezen.
wo, 11/05/2008 - 22:38 Permalink
vV

Vervolgens mag ik voor beiden een periodiek onderzoek afrekenen á 19,10 euro.
die u vervolgens 100% vergoed krijgt door uw verzekering. Doet niet echt ter zake, maar: er is gekeken. En ook in korte tijd is veel te zien. En er komt een tijd dat ie controles doet die veel meer tijd (ook meer tijd dan gedekt door het tarief) gaat doen. Want de tarieven zijn gebaseerd op gemiddelden. Nu zit u aan de onderkant, dan kan best een keer anders worden. en dan kan ie dus niet meer rekenen.
do, 11/06/2008 - 08:09 Permalink