verstandskies sterft af

Author:
Zidarlys
Posted:
wo, 10/29/2008 - 23:42
Ok, allereerst: grotendeels mijn eigen schuld lijkt me, door jarenlang met té grote regelmaat verhuisd te zijn en dus geen tandarts gezien te hebben.

dit is waar ik mee zit: mijn verstandskies linksonder is aan het afsterven (tenminste zo noem ik het maar: deels afgebroken, deels geërodeerd, en grotendeels verschillende bruintinten).
nu heb ik me eindelijk aangemeld bij n tandarts een paar weken terug, en de eerste afspraak (kennismaking/controle neem ik aan) staat voor de 17e november, oftewel nog ruim twee weken wachten. probleem is alleen, dat volgens mij de zenuw nu langzaamaan bloot begint te liggen. druk erop zetten is gevoelig, evenals koud, warm, zoet, zuur etc, en hij is de hele tijd "aanwezig", pas savonds in bed begint het echt pijnlijk zeurderig te worden.

kan ik wat doen om het zelf af te dekken ofzo, tot ik mn afspraak heb? ik heb namelijk niet bepaald zin erin dat er n ontsteking inkomt. of misschien toch maar proberen te vragen of het niet eerder kan (vindt t zo lullig meteen de eerste keer al te moeten "zeuren") en wordt zoiets behandelen uberhaupt gedaan bij een eerste afspraak?
Christa

Tot 17 november duurt dus nog wel even.
Poetsen met een tandpasta voor gevoelige tanden (bijv. Sensodyne) wil ook weleens verlichting geven.
Dit soort tandpasta's legt namelijk een beschermend laagje rond de tandhalzen, zodat pijnprikkels de zenuw moeilijk of niet kunnen bereiken.
Sterkte ermee!
:smt006 Christa
di, 11/04/2008 - 16:41 Permalink
Liazanne

Hoi,

Ik zou toch maar bellen voor een vroegere afspraak. Hier kan je ook niks aan doen en de kans is dadelijk dat je misschien nog een wortelkanaal behandeling moet laten ondergaan en dan ben je verder van huis!
Hopenlijk is het een aardige en goede tandarts.

Sterkte ermee. Gr Linda.
do, 11/06/2008 - 08:21 Permalink