wat een ellende

Author:
loeloe
Posted:
za, 11/08/2008 - 20:19
Hallo, ik kan jullie hulp goed gebruiken. Het gaat om het volgende: ik ben bekend met een gebit zonder gaatjes, sterke tanden, wat minder kwaliteit tandvlees. Onlangs bemerkte ik dat ik last had met koud en warm drinken/eten. Heb het even aangezien, met name omdat ik dus niet wist hoe kiespijn zou kunnen voelen. Ben naar de tandarts gegaan en die zag een gaatje. Toen hij ging boren,bleek het gat dicht bij de zenuw te zitten, groot gat blijkbaar. Toen ik naar huis ging, kreeg ik erg veel pijn. Napijn gebruikelijk, dus even afwachten. Toch teruggegaan, bleek uiteindelijk (na het proberen sensodyne op de kies te smeren) wortelkanaalbehandeling noodzakelijk. Ik wkb ondergaan. Niet leuk, maar het ging wel. Gat moest open blijven vanwege ontsteking. Omdat ik niet zeker wist of het gat wel twee hele weken open moest blijven (hoorde overal in mijn omgeving neeeee zeggen, wist ik niet meer goed of ik het wel correct verstaan had. Dus gebeld. Gat moest toch gevuld (andere tandarts). Gat gevuld met noodvulling. Na paar uur snel toenemende kiespijn bij aanraking, alsof mijn kies uit elkaar getrokken werd. Toch maar noodtandarts gebeld. Gat mocht niet dicht nog steeds onsteking, dus weer open. Goed gespoeld, met chlooroplossing, zo rook het. Pff, gat weer open. Da's beter.
Gisteren naar eigen tandarts geweest, die zei het moest toch open blijven. Ja, blijkbaar. Ok. Nu moet ik aankomende vrijdag terug, waarschijnlijk om het dan dicht te maken. Echter.........ik heb sinds gisteren ochtend een pijn in mijn wang en tandvlees!! Hij heeft het gisteren ook even gezien, leek (opnieuw op een abces). Maar het begint steeds meer pijn te doen. Heb al een kuurtje van de noodtandarts achter de rug, dat doet geloof ik niet veel. Mijn tandvlees is bij de bovenkaak, helemaal bovenin (waar het aanhecht als het ware aan de wang) knalrood en opgezet (voelt net zo aan alsof je verdoving erin hebt ongeveer, zo'n dikkige huid), het is nogal pijnlijk en ook mijn wang is wat dik en behoorlijk pijnlijk. Ik zag twee witte punten in mijn wang, heb geprobeerd daar wat uit te krijgen maar lukt niet. Dat gedeelte helemaal boven in mijn tandvlees is absoluut het pijnlijkste, maar dat zit zo hoog, zowel ik als mijn man kunnen daar niet veel zin, behalve dan dat het vuurrood is en dik.

Wat moet ik nu dan toch? Ik ben inmiddels binnen anderhalve week al vier, vijf keer bij een tandarts geweest en moet dus pas aankomende vrijdag (dus nog zes dagen) weer terug. Kan ik dit zo uitzitten (wordt vreselijk moe van de pijn, hoewel te pijn nog te harden is). Ik heb echter ook een pacemaker en wil natuurlijkg een infecties op andere plaatsen krijgen, als dat al mogelijk is. Kan iemand me helpen? Moet ik, ondanks dat ik er toch wel wat tegenop zie, de tandarts weer bellen? Hij vond het vrijdagmorgen niet nodig om een sneetje ergens te maken om mogelijk pus ergens vandaan te halen. De kies van de wkb is dus nog open.

Ik hoor graag adviezen!

Groeten Loeloe
Sandra1978

Ik ben geen tandarts maar het komt mij heel erg bekend voor. Ik heb dit helaas ook mee gemaakt, de kies bleef ook open en achteraf werd mij verteld dat dit nooit had gemogen omdat er dan net zoveel viezigheid weer in komt.

Ik ben een week lang elke dag moeten komen voor een chloorspoeling (zo rook het) en na iedere spoeling werd er een watje in gedaan en een dun laagje noodvulling. Na die spoeling werd de pijn ook minder. Helaas hebben ze uiteindelijk ook een sneetje in mijn wang moeten maken omdat ik te lang met een open kies had gelopen.

Ik herken ook je klachten, moe van de pijn!

Ik zou toch even morgen een dienstdoende tandarts bellen als de pijn niet te houden is, anders maandag toch maar terug naar je eigen tandarts. Heel veel succes!
za, 11/08/2008 - 22:50 Permalink
loeloe

Hai, bedankt voor je reactie! Ik kan me namelijk heel goed jouw verhaal voorstellen ook in mijn geval. Mijn tandarts echter zegt ook dat het gesloten hoort te worden, maar niet in MIJN geval ivm de ontsteking. Dat was dus juist de reden dat het opengelaten wordt. Maar ja..........nu gaat het dus ook niet goed. DWZ het gaat ook nog steeds minder goed ook!

:smt013 pffff........ik wacht morgen maar af. Ik vrees erger, maar hoop op beter.

Nogmaals dank voor je reactie :)
za, 11/08/2008 - 23:49 Permalink