Pijn, maar mijn tandarts heeft geen tijd. Wat nu?

Author:
TonKa
Posted:
di, 11/11/2008 - 09:11
Hallo,

Ik heb waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling nodig en loop dus met knallende pijn rond. Net de tandarts gebeld maar die heeft het erg druk en kan mij pas over 2 dagen helpen. Is er niet zoiets als een spoedeisende hulp voor dit soort gevallen zoals die er voor andere medische gevallen ook is?

PS
Ik woon iets ten zuiden van Amsterdam
vV

afspraak afdwingen. elke tandarts dient zijn eigen patienten met heftige pijnklachten zeker indien vroeg gebeld dezlefde dag te helpen!! dat hij een belachelijke planning erop na houdt en hier blijkbaar geen rekening mee houdt is niet uw probleem!! en nee er bestaan geen speoddiensten voor dit soort zaken, juist daarvoor heeft u een eigen tandarts!
di, 11/11/2008 - 09:22 Permalink
vV

ik bedoel waarom je niet het meest voor de hand liggende doet, namelijk de eigen tandarts bellen en die onder de neus wrijft dat het not-done is een eigen pateint 2 dagen onnodig met pijn te laten rondlopen. Dan is mijn conclusie: er is misschien meer aan de hand, waarom ook de eigen tandarts niet zo`n haast heeft met behandelen. een verleden zeg maar.

En een beroep gaat doen op een dienst die bedoeld is voor mensen zonder eigen tandarts (neem ik aan) en zo expliciet allerlei telefoonnummers en dienstregelingen gaat vermelden?

Ik woon iets ten zuiden van Amsterdam
terwijl u niet eens inwoner bent van Amsterdam zelf..
di, 11/11/2008 - 11:11 Permalink
TonKa

Problemen met de tandarts.
Bijvoorbeeld openstaande nota's,het niet nakomen van afspraken etc.

Nee, ik heb geen problemen met mijn tandarts. Alle rekeningen zijn betaald en als ik een keer een afspraak niet nakom (is wel eens voorgekomen omdat ik free-lancer ben en ik mijn klanten in nood gevallen ook niet in de kou laat staan) mag de tandarts daar natuurlijk gewoon een vergoeding voor vragen.

De tandarts heeft het gewoon erg druk en probeert z'n agenda zoveel mogelijk vol te plannen. Dat is ook zijn goed recht omdat ook hij ondernemer is. Ik vind het alleen wel vreemd dat er niet in elke plaats een soort spoedeisende hulp geregeld is zoals dat voor huisartsen wel bestaat. Als mijn huisarts geen tijd heeft kan ik naar de huisartsenpost of naar het ziekenhuis. Ik zou me kunnen voorstellen dat tandartsen daar per plaats/regio afspraken over zouden kunnen maken, want ik zie geen verschil tussen een zenuwontsteking of een ander acuut en/of pijnlijk medisch probleem. Nu heb ik een zenuwontsteking en moet ik 2 dagen wachten...
di, 11/11/2008 - 11:53 Permalink
robinson

Waarneming is uitsluitend buiten de reguliere praktijktijden.
's Avonds na 18 uur en in het weekend( + feestdagen)
Pjnklachten overdag dienen zoveel mogelijk door de eigen tandarts nog dezelfde dag gezien te worden.
Je kunt altijd een geplande behandeling inkorten, of een kwartiertje langer in de pauze of 's avonds doorgaan!!
di, 11/11/2008 - 11:58 Permalink
vV

dus eigen tandarts bellen: die nu wel minder blij is omdat het al middag is en zijn mogelijkheden door dit getreuzel verder ingeperkt zijn. Elke tandarts dient in zijn programma rekening te houden met onverwachte problemen die het dagprogramma door elkaar gooien. Je weet uit ervaring hoeveel dat er in een week zijn. En in het ergste geval: bij echt heftige pijnklachten, en echt helemaal geen plek: inderdaad einde programma, dus wat langer doorgaan, of als de tandarts dat niet wilt ruimte maken door bv controle af te bellen. Maar dat zou niet nodig moeten zijn bij een goede planning.. maar nogmaals: is zijn probleem, wat niet door u opgelost hoeft te worden, en al helemaal niet door een andere tandarts...
di, 11/11/2008 - 12:44 Permalink